STEM-освіта допомагає долати гендерні стереотипи

За підтримки ДНУ “Інститут модернізації змісту освіти” у м. Маріуполь пройшов Третій хакатон для вчителів “STEM-урок: методичні підходи та гендерні стереотипи”. Організаторами заходу виступили Центр “Розвиток корпоративної соціальної відповідальності” та UNFPA, Фонд ООН у галузі народонаселення за підтримки Посольства Естонської Республіки в Україні та ініціативи Дівчата STEM.

Упродовж двох насичених днів 40 учителів із Донецької, Луганської та Запорізької областей знайомилися з методикою впровадження гендерно-чутливого підходу в школі. Зауважимо, що термін «гендерна чутливість» означає здатність виявляти, помічати, усвідомлювати і реагувати на стереотипи і прояви дискримінації, діяти відповідно до принципів гендерної рівності.

Під час хакатону вчителі аналізували приклади стереотипів в освіті та дізнавались про можливі інструменти для однакового залучення дівчаток та хлопчиків до активної участі на STEM-уроках. Також учасники та учасниці заходу в рамках сесії з дизайн-мислення визначили існуючі проблеми в освіті, а саме: недостатня обізнаність вчителів про STEM-освіту та стереотипи, які проявляються у викладанні, відсутність чіткого розуміння про важливість вживання фемінітивів для означення професій та неготовність вчителів до використання нових технологій на практиці.

У результаті отриманих знань і допомоги менторів вчителі презентували свої проекти. За оцінками журі, перше місце посіла команда “Оксіко” за розробку анкети для оцінювання STEM-уроку на наявність гендерної чутливості. Друге місце отримала команда “Pro-Girls” за розробку процесу із 7-ми кроків для створення STEM-уроку з урахуванням гендерної чутливості. Третє місце виборола команда “Квіткові інноватори” – її учасники розробили уроки з профорієнтації у нанотехнологіях: фізиці, хімії, математиці, географії, астрономії, біології та економіці. Окремо була відзначена команда “Посейдон” за розробку уроку та міні-гри з вивчення фемінітивів під час STEM-уроків.

Усі учасники і учасниці отримали подарунки, неймовірні емоції, знання, які вони будуть використовувати у своїх школах та у викладанні. Вчителі зазначили, що під час хакатону вони змінили своє ставлення до STEM-освіти та усвідомили існування проблеми гендерних стереотипів в освітній сфері.

Опитування щодо веб-сайту

[fcb id=’1′ align=’left’][/fcb]

×