Освітяни України в онлайн-режимі розглянули низку актуальних питань щодо ключових компетентностей педагога Нової української школи для формальної і неформальної освіти

9 квітня 2019 року відбувся Всеукраїнський освітній коворкінг з онлайн-трансляцією «Чек-лист ключових компетентностей педагога Нової української школи для формальної і неформальної освіти».

Ініціатором проведення освітнього коворкінгу виступила кафедра філософії і освіти дорослих ЦІПО ДВНЗ «Університет менеджменту освіти». Тематичними партнерами – ДУ «Науково-методичний центр інформаційно-аналітичного забезпечення діяльності вищих навчальних закладів «Агроосвіта», міський методичний центр міста Львова.

Захід проводився в режимі телемосту Київ – Львів – Чернівці. Модераторами заходу виступили:

Вікторія Сидоренко, завідувач кафедри філософії і освіти дорослих ЦІПО ДВНЗ «Університет менеджменту освіти», доктор педагогічних наук, сертифікований тренер НУШ;

Ярослава Швень, доцент кафедри філософії і освіти дорослих ЦІПО ДВНЗ «Університет менеджменту освіти» НАПН України, кандидат психологічних наук;

Марина Ілляхова, доцент кафедри філософії і освіти дорослих ЦІПО ДВНЗ «Університет менеджменту освіти» НАПН України, кандидат філософських наук;

Олексій Самойленко, кандидат педагогічних наук, старший викладач кафедри філософії і освіти дорослих ЦІПО ДВНЗ «Університет менеджменту освіти».

Тематика освітнього коворкінгу об’єднала представників із 19 областей України. Було подано 223 заявки, зареєстровано під час онлайн-трансляції освітнього коворкінгу понад 2369 переглядів. Участь у науковому зібранні взяли натхненники і реалізатори освітніх змін, педагогічні, науково-педагогічні працівники, докторанти, аспіранти, завідувачі (методисти) районних (міських) методичних об’єднань (центрів), керівники закладів освіти, представники ОТГ, тренери і координатори Нової української школи.

Формат освітнього коворкінгу дав можливість використати гнучку організіцію робочого простору учасників, елементи майстер-класів, мозковий штурм, роботу в групах, думки експертів, відео-чат, телеміст, відео-скрайбінг, інфографіку. Під час заходу з експертами працювали 3 коворкінг-групи, зокрема методисти районних (міських) методичних кабінетів (центрів), слухачі тематичних курсів підвищення кваліфікації на базі міського методичного центру м. Львів.

Обговорення актуальних питань освітнього коворкінгу проводилося в інтернет-офлайн форматі та постерному режимі. На основі існуючих ресурсів зактуалізовано новий погляд на проблему розвитку ключових компетентностей педагога Нової української школи в умовах формальної і неформальної освіти.

Із вітальним словом до всіх учасників й побажанням плідної творчої співпраці звернулась Тамара Сорочан, доктор педагогічних наук, професор, директор ЦІПО ДВНЗ «Університет менеджменту освіти» та виступила на тему «Професійний розвиток педагога Нової української школи: перезавантаження».

Вікторія Сидоренко, завідувач кафедри філософії і освіти дорослих, доктор педагогічних наук, свій науковий виступ назвала «Чек-лист розвитку ключових компетентностей педагога Нової української школи: експлікація понять». Науковець презентувала чек-лист у формі електронної книги із використанням інфографіки: «Semper tiro»: чек-лист розвитку ключової компетентності педагога «навчання впродовж життя» для інформальної освіти».

Науково-педагогічні працівники (Вікторія Сидоренко, Ярослава Швень, Андрій Єрмоленко, Марина Ілляхова, Марина Фарухшина, Юлія Махновець) презентували чек-листи розвитку навчальної, підприємницької, цифрової компетентностей педагога для формальної і неформальної освіти.

Про «Цифрові компетенції в розвитку креативності педагога» розповіла Марина Ілляхова, кандидат філософських наук, доцент кафедри філософії і освіти дорослих ЦІПО ДВНЗ «Університет менеджменту освіти».

Ярослава Швень, кандидат психологічних наук, доцент кафедри філософії і освіти дорослих ЦІПО, акцентувала увагу на темі «Особистісна готовність педагога Нової української школи до змін».

Андрій Єрмоленка, кандидат політичних наук, доцент кафедри філософії і освіти дорослих та Марина Фарухшина, старший викладач кафедри, кандидат педагогічних наук, спільно виступили із науковою доповіддю «Чек-лист розвитку підприємницької компетентності педагога НУШ».

Багато цікавого та корисного дізналися учасники заходу із наукових доповідей Тетяни Кравчинської, кандидата педагогічних наук, доцента кафедри філософії і освіти дорослих («Акценти у формуванні громадянської компетентності педагога НУШ»); Вікторії Левченко, кандидата філософських наук, доцента кафедри філософії і освіти дорослих («Психологічний супровід формування екологічної компетентності педагогів»); Ольги Просіної, кандидат педагогічних наук, доцента кафедри філософії і освіти дорослих («Розвиток культурологічної компетентності педагогів»); Марина Скрипник, кандидата педагогічних наук, доцента кафедри філософії і освіти дорослих («Нові та актуалізовані слова і значення, уживані в контексті Нової української школи: гра словами чи словесна гра») та Юлії Махновець, аспіранта кафедри філософії і освіти дорослих, голови Ради молодих учених («Чек-лист «Розвиток навчальної компетентності педагогів НУШ щодо підготовки до уроку»).

В обговоренні ключових питань освітнього коворкінгу взяли участь Наталія Гончаренко, заступник директора, кандидат психологічних наук, доцент та Артем Антипов, начальник відділу цифрових освітньо-наукових систем ДНУ «Інститут модернізації змісту освіти».

З відеовиступами приєднались учасники з інших областей України, серед яких Михайло Жук, завідувач кафедри соціально-гуманітарної освіти КЗ «Сумський обласний інститут післядипломної освіти».

На сторінці Facebook кафедри філософії і освіти дорослих проведено соціологічне опитування «Які ключові компетентності Ви хотіли б набути (розвинути) у процесі підвищення кваліфікації?» (доц. Марина Скрипник).

Обрана тема Всеукраїнського освітнього коворкінгу з онлайн-трансляцією «Чек-лист ключових компетентностей педагога Нової української школи для формальної і неформальної освіти» послугувала плідним підґрунтям для обміну думками із зазначеної проблематики.

Участь у науковому зібранні подарувала всім учасникам та організаторам незабутні враження, стала невичерпним джерелом продуктивних ідей, платформою для наукових дискусій і обміну думками, а для педагогів Нової української школи  тим орієнтиром, що вкаже подальший шлях до інноваційних пошуків і відкриттів.

Опитування щодо веб-сайту

[fcb id=’1′ align=’left’][/fcb]

×