Педагогічні ідеї Фрідріха Фребеля успішно інтегруються в сучасний освітній процес

Всеукраїнська інтерактивна науково-практична конференція з теми «Сучасні проблеми дошкільної та початкової освіти у системі суспільних трансформаційних процесів» відбулася в Херсонському державному університеті. Організували захід педагогічний факультет вишу, Національна академія педагогічних наук України, Інститут проблем виховання, ДНУ «Інститут модернізації змісту освіти» та Освітній центр Ф.Фребеля.

У конференції взяли участь працівники органів управління освітою, науковці, викладачі, керівники та методисти інститутів післядипломної освіти, працівники районних та міських методичних установ, педагогічні працівники об’єднаних територіальних громад, працівники закладів освіти різних рівнів, вихователі, вчителі, представники громадськості.

Конференція ставила перед собою мету дослідити можливості трансформації педагогічних ідей Ф.Фребеля у сучасний освітній простір, зокрема, для модернізації освітнього процесу Нової української школи;

популяризувати фребельпедагогіку як освітню технологію підготовки фахівців дошкільної та початкової освіти, а також познайомити учасників із досвідом міжнародної співпраці закладів вищої освіти європейських країн.

У пленарній частині конференції її учасники ознайомились із ретроспективою міжнародних зв’язків Херсонського державного університету та Фребель семінаром м. Кассель (Німеччина), реалізацією поглядів Ф.Фребеля в інноваційній освітній технології підготовки фахівців освітньої галузі.

У практичній частині заходу здійснено презентації можливостей використання фребелівських педагогічних ідей в освітньому процесі Херсонського я/с № 33 ім. Ф.Фребеля, Херсонського я/с № 10 санаторного типу, навчально-виховного комплексу «Дошкільний навчальний заклад-спеціалізована школа з поглибленим вивченням англійської мови І ступеня-гімназія» № 56 Херсонської міської ради.

Обговорення, обмін думками, ідеями, пропозиціями відбулися під час круглого столу «Інтеграція педагогічних ідей Ф.Фребеля в освітній процес закладів освіти».

 Інтерактивна частина конференції проходила у форматі педагогічних студій Ф.Фребеля та наукових консультацій. Учасники взяли участь у практичних роботах із використання ВЕБ-мультимедіа програм «Історія педагогіки», «Фребельпедагогіка», заняттях із використанням інтерактивної дошки на прикладі вивчення фребельпедагогіки, конструктора ЛЕГО в аспекті реалізації фребелівських ідей щодо конструкторської діяльності, майстер-класі з паперопластики у контексті фребелівських методик. Також було презентовано навчальний посібник «Використання дидактичного матеріалу «Дари Ф.Фребеля» в роботі з дітьми дошкільного віку».

Присутні на заході відзначили теоретичну та практичну значущість результатів діяльності Освітнього центру Ф.Фребеля при педагогічному факультеті Херсонського державного університету, важливість партнерства з органами виконавчої влади, а також рекомендували ДНУ «Інститут модернізації змісту освіти» продовжити дослідно-експериментальну роботу, спрямовану на розробку та впровадження альтернативних інноваційних технологій, а закладам післядипломної педагогічної освіти – долучитися до вивчення досвіду діяльності Освітнього центру Ф.Фребеля шляхом участі у науково-практичних семінарах, конференціях, майстер-класах тощо.

Довідково

Фрідріх Вільгельм Август Фребель (1782-1852) – німецький педагог, теоретик дошкільного виховання, який в 1840 році у місті Бланкербург відкрив перший навчальний і виховний заклад для дітей дошкільного віку, назвавши його «дитячий садок». У той же час Фребель почав видавати недільну газету під гаслом «Будемо жити для наших дітей».

Незабаром після смерті педагога його послідовниками було створено «Фребелівське товариство».

 

Опитування щодо веб-сайту

[fcb id=’1′ align=’left’][/fcb]

×