Як упроваджуються технології формування навичок сталого розвитку в закладах дошкільної освіти?

Це питання було в центрі уваги дводенного Всеукраїнського науково-практичного семінару, що днями відбувся у Краматорську та Слов‘янську Донецької області. Захід проходив на базі Донецького ОІППО, управління освіти Краматорської міської ради, відділу освіти Слов’янської міської ради за сприяння Міністерства освіти і науки України, Державної наукової установи «Інститут модернізації змісту освіти», Національної академії педагогічних наук України та Департаменту освіти і науки Донецької обласної державної адміністрації.

Зауважимо, що семінар став своєрідним майданчиком для популяризації нових освітніх технологій розвитку, навчання і виховання дітей дошкільного віку, залучення до інноваційної діяльності широкого кола практиків дошкільної освіти, а також для підбиття підсумків і обговорення результатів III етапу всеукраїнського експерименту «Формування екологічно-, економічно- й соціально доцільної поведінки дошкільників у контексті освіти для сталого розвитку» (науковий керівник Гавриш Н.В., доктор педагогічних наук, професор). До експерименту, розрахованому на 2015-2019 р.р., долучилися заклади дошкільної освіти №№ 6, 33, 49, 57, 71 міста Житомира, ЦРД № 17 міста Коростеня Житомирської області, заклади дошкільної освіти № 67 міста Краматорська і № 3 міста Слов`янська Донецької області, а також дошкільне відділення ПП «Спеціалізована школа «Тріумф» міста Києва.

На Донеччину для участі в освітньому заході приїхали науковий керівник, наукові консультанти та координатори експерименту, керівники, методисти, вихователі експериментальних закладів дошкільної освіти – виконавці програми експерименту, а також методисти з дошкільної освіти закладів післядипломної/неперервної педагогічної освіти різних регіонів України. Разом з ними працювали викладачі Донбаського державного педагогічного університету, фахівці управління освіти Краматорської міської ради, відділу освіти Слов’янської міської ради Донецької області.

Першим зустрічав гостей заклад дошкільної освіти № 67 Краматорська, де їм продемонстрували освітню роботу з дітьми старшого дошкільного віку за експериментальним проектом «Дошкільнятам – освіта для сталого розвитку» у формі інтегрованого заняття з теми «Можна – не можна» (вихователь – Мацкевич Л. М.) та педагогічний квест «Шукаємо сліди сталого розвитку».

На базі Донецького ОІППО відбулася пленарна частина програми семінару. Її відкрив Бодик О. П., в. о. ректора установи.

Пометун О. І., головний науковий співробітник Інституту педагогіки НАПН України, доктор педагогічних наук, професор, у своєму виступі зупинилася на завданнях освіти для сталого розвитку в контексті стратегії Нової української школи.

Низковська О. В., науковий співробітник ІМЗО і координатор експерименту, детально розповіла про його перебіг, акцентувала увагу на реалізації поставлених завдань і підбитті проміжних підсумків його І-ІІІ етапів. Олена Володимирівна також вручила Подяки ІМЗО науковому керівнику, відповідальним виконавцям та регіональним координаторам зазначеної дослідно-експериментальної роботи всеукраїнського рівня.

Науковий керівник експерименту Гавриш Н. В. доповіла про основні  результати формувального етапу експериментального дослідження, поінформувала про теоретичні, науково-методичні, науково-практичні здобутки дослідно-експериментальної роботи.

У межах програми учасники були запрошені на діалогову зустріч із практиками шляхом проведення майстер-класів «Друге життя речей» (Нікішина Г. О., методист київської спеціалізованої школи «Тріумф»), «Формування готовності дошкільників до командної взаємодії» (Безсонова О. К., директор ЗДО № 67 м. Краматорська). Діалог із практиками продовжився завдяки приєднанню до аудиторії через скайп-зв`язок учасників експерименту із експериментальних дошкільних закладів Житомира й Коростеня на чолі з Орловою О. А., старшим викладачем кафедри суспільно-гуманітарних дисциплін Житомирського ОІППО, кандидатом педагогічних наук.

У холі Донецького ОІППО учасниками експерименту було розгорнуто виставку засобів навчання (наочно-дидактичних і методичних посібників), виготовлених педагогами і батьками вихованців, долучених до проекту «Дошкільнятам – освіта для сталого розвитку» дошкільних закладів різних міст Донеччини. Тут  працювали прес-зона, фото-зона і «жива» газета.

Практичний блок семінару пройшов на базі експериментального ЗДО № 3 м. Слов`янськ. Директор закладу Золотарьова Г. Я. і вихователь-методист Рагуля В. М. презентували досвід педагогічного колективу в інноваційному експериментальному проекті щодо формування у вихованців навичок поведінки, орієнтованих на сталий розвиток. Гості побували також на інтегрованих заняттях з дітьми старшого дошкільного віку з теми «Я з природою дружу» (вихователь – Полякова І. А.), «Без води життя немає» (вихователь – Ратинська І. В.).

Нікітюк К. В., старший викладач Донецького ОІППО, розповіла про створений у ході експерименту науково-методичний супровід освітньої роботи з упровадження ідей освіти для сталого розвитку в практику роботи дошкільних закладів і родин вихованців.

Завершився семінар засіданням «круглого столу»,де учасники семінару поділилися враженнями від побаченого  й висловили побажання поширити проект «Дошкільнятам – освіта для сталого розвитку» в регіонах, не охоплених дослідно-експериментальною діяльністю за даної теми.

Довідково

У центрі уваги концепції сталого розвитку – люди, які повинні мати право на здорове і плідне життя в гармонії з природою. Сталий розвиток охоплює три сфери суспільного життя: екологічну, економічну і соціальну, у кожній з яких визначальними є певні чинники Для забезпечення сталого розвитку – чи не найважливішого завдання, що будь-коли стояло перед людством,– особливі надії покладаються на освіту. Це питання постійно обговорюється на рівні глав держав і урядів, у рамках міжнародних і міжурядових, неурядових і просвітницьких організацій упродовж останнього десятиріччя.

 

 

Опитування щодо веб-сайту

[fcb id=’1′ align=’left’][/fcb]

×