На Закарпатті вивчали питання подальшого розвитку післядипломної педагогічної освіти

Днями на базі Закарпатського інституту післядипломної педагогічної освіти відбулася ХІІІ Всеукраїнська науково-практична конференція „Післядипломна педагогічна освіта: особливості професійно-особистісного розвитку педагогів в умовах освітньої реформи”.

У роботі конференції взяли участь 165 учасників з України, а також 14 іноземних гостей – науковці з Угорщини, Словаччини, Румунії, Польщі, Молдови. У загальній кількості – 26 докторів наук, 20 професорів, 62 доценти і 71 кандидат наук.

Серед основних питань, що розглядалися на заході – вироблення рекомендацій щодо розвитку та вдосконалення системи післядипломної педагогічної освіти, духовного розвитку особистості в умовах реформування освітньої системи України, запровадження інноваційних процесів в освітньому просторі регіону та країни, втілення ідей Нової української школи.

Відкрила освітній форум Тетяна Палько, директор Закарпатського ОІППО, яка представила гостей заходу. У своїй доповіді  зазначила, що реформування є довготривалим процесом із залученням громадськості, а учасниками успішного втілення освітньої реформи є не лише здобувачі освіти, як тепер називають учнів, але й батьки. Звернула увагу на те, що науково-педагогічні працівники інституту започаткували „Індивідуальну картку обліку навчального плану вчителя Нової української школи”, запровадили реєстраційну форму на курси підвищення кваліфікації, де також вносять свої побажання та рекомендації щодо їх вдосконалення.

Аттила Штерр, заступник директора департаменту освіти і науки Закарпатської ОДА під час виступу наголосив, що ключову роль в освітній реформі відіграє вчитель, який має постійно самовдосконалюватися.

Наталія Гончаренко, завідувач сектору координації діяльності регіональних навчальних закладів післядипломної педагогічної освіти ДНУ „Інститут модернізації змісту освіти”, кандидат психологічних наук, привітала учасників конференції від МОН України, зокрема, заступника міністра Павла Хобзея. Розповіла про реалії та перспективи Нової української школи, акцентувавши увагу на основних Нормативних документах, які повинні використовувати педагоги у своїй професійній діяльності, про затвердження Типової освітньої програми організації та проведення підвищення кваліфікації педагогічних працівників закладами післядипломної педагогічної освіти. Наталія Миколаївна наголосила, що відкрито он-лайн реєстрацію на дистанційне навчання на Платформі професійного розвитку для директорів та керівників закладів освіти.

Іноземні гості у своїх виступах звертали увагу щодо діяльності професійно-технічних навчальних закладів у післядипломній освіті,  поліпшення рівня освітніх послуг для дорослого населення та вдосконалення фахової освіти. Наголосили на часових перспективах особистісного самовизначення суб’єкта освіти: професійний контекст часової перспективи суб’єкта освіти виявляє особистісний ресурс, який може реалізовуватися у саморозвитку як вершині розвитку. Те, як особистість використає подарований їй часовою перспективою ресурс, може бути траєкторією її індивідуального розвитку й основою виявлення індивідуальних відмінностей суб’єктів освіти. Вели мову про управління навчальним закладом у контексті Нової української школи, формування громадянських компетентностей учнівської молоді у процесі становлення школи на Закарпатті та про сучасний ракурс педагога в  умовах соціокультурних змін.

Цікавою та насиченою була робота у секціях.

Загалом учасники конференції обговорювали проблеми подальшого розвитку післядипломної педагогічної освіти та входження в єдиний європейський освітній простір.

Опитування щодо веб-сайту

[fcb id=’1′ align=’left’][/fcb]

×