Корнинський метод взаємонавчання: уроки історико-педагогічного досвіду

 

Нова українська школа ґрунтується на творчих підвалинах історико-педагогічного досвіду, який допомагає освітянам України успішно відповідати на виклики ХХI століття, шукати прогностичні шляхи інноваційного розвитку різних типів закладів загальної середньої освіти. Цьому значною мірою сприяє науково-пошуковий  проект «Славні імена на педагогічній карті України», який реалізує відділ наукового та навчально-методичного забезпечення змісту корекційної та інклюзивної освіти ДНУ «Інститут модернізації змісту освіти» разом із закладами інклюзивної освіти, навчально-реабілітаційними центрами, санаторними школами. На базі відділу  активно працює історико-педагогічний клуб «Істина», на засіданнях якого осмислюються уроки історичного досвіду у контексті реалізації Концепції Нової української школи.

Днями в ДНУ «Інститут модернізації змісту освіти» відбувся захід, присвячений 140-річчю з дня народження О. Г. Ривіна та 100-річчю корнинського методу. Для участі в ньому прибули представники науково-педагогічних установ, педагоги-практики закладів освіти з Житомирської, Київської, Чернігівської областей та міста Києва. Колег привітали Олег Михайлович Спірін, директор ІМЗО, доктор педагогічних наук, професор, Антон Федорович Шегеда, проректор з  навчально-методичної роботи КЗ «Житомирський обласний інститут післядипломної педагогічної освіти».

Організатори для проведення заходу обрали неординарну форму: наративний полілог «Корнинський метод: погляд крізь століття». Іван Гнатович Єрмаков, завідувач сектору  ІМЗО, кандидат історичних наук, професійно розкрив особливості такої форми роботи, як наративний полілог. Це всебічний розгляд явища (в даному випадку освітньої методики) з історично-порівняльним аналізом та різностороннім, полілогічним обговоренням. Педагог-новатор О. Г. Ривін створив сто років тому креативний на той час метод колективного способу навчання, який сам назвав «талгенізм» – від поєднання двох слів «талант» і «геній».

Про життєдайне джерело корнинського методу, створеного та апробованого 100 років тому  у містечку Корнин, зазначив, у своєму виступі Можаровський М.О., директор Корнинського НВК. Про подвижницьку місію ученого – педагога  В.К.Дяченка  – учня О.Г. Ривіна, змістовно розповіла  Стельмах А.Г., методист лабораторії упровадження освітніх інновацій КЗ «Житомирський ОІППО».

Педагогічні працівники творчого колективу  Опорного навчального закладу «Корнинський навчально-виховний комплекс «Загальноосвітня школа І ступеня – гімназія» Власюк Т.О, Тайрова Н.В, Гаврилко О.В., Сидоренко Т.В., поділилися з колегами результатами  своїх теоретичних та практичних досліджень із зазначеної теми, а також власним досвідом упровадження методики колективного способу навчання О.Г. Ривіна. Варто відмітити, що вчителі з Корнина творчо розвинули цю прогресивну педагогічну методику, продемонстрували свої цікаві напрацювання. Присутні могли переглянути фрагменти уроків, організованих за корнинським методом навчання, почути відгуки учнів, як їм  подобаються такі заняття.

Крім цього, корнинчани розповіли про історію своєї малої батьківщини, про своє рідне селище. Відео, зняте з висоти пташиного польоту, – чарівні місцеві краєвиди нікого не залишили байдужими. Корнинчани прикрасили портрет Ривіна О.Г.  польовими квітами та передали неповторний місцевий колорит своїми піснями  – перед присутніми виступив аматорський колектив Корнинського Будинку культури «Перевесло». У ході заходу учасники обмінялися своїми думками та враженнями, а на завершення  висловили переконання, що корнинський метод, який має столітнє коріння , актуальний і в час реформування освітньої системи України.

Із величезним інтересом учасники наративного полілогу сприйняли Меморандум творчого використання корнинського методу взємонавчання в освітньому процесі інноваційних шкіл України, що запропонував Опорний навчальний заклад Корнинський НВК «ЗОШ І ступеня – гімназія».

Активна співпраця всіх суб´єктів освітнього процесу дає можливість забезпечити формування в учнів системи цінностей і правил сучасного демократичного світу.

Учителям, які хочуть досягти різнобічного розвитку своїх учнів, котрі прагнуть до самовдосконалення і навчання впродовж  усього життя,  готують себе  до свідомого життєвого вибору та самореалізації, незаперечно стане у нагоді ефективний спосіб навчання –  метод Олександра Григоровича Ривіна.

Опитування щодо веб-сайту
Якою інформацію на сайті, Ви найчастіше користуєтесь?
Ваш варіант
Якими розділами, на вашу думку, варто доповнити сайт Інституту?
Чи зручно Вам отримувати інформацію про діяльність інституту та оновлення нормативної бази через соціальні мережі?
Які фактори важливі для Вас у роботі веб-сайту?
Ваш варіант
4. Будь ласка, залиште Ваші коментарі, зауваження, пропозиції, спрямовані на поліпшення роботи веб-сайту.
×