Школа добротворення плекає господаря власної долі

 

 

Сузір’я потаємні щось накреслять,

Мені відкривши загадки буття.

Із легкості, із вільності експресій

Народиться симфонія життя

Юрій Тітов

 

Педагогіка і психологія життєтворчості озброює осіб з інвалідністю мистецтвом життя, життєвої компетентності, соціальної  мобільності, тобто тими важливими домінантами, які поет Юрій Тітов образно назвав симфонією  життя.

Тому відділом наукового та навчально-методичного забезпечення змісту  корекційної та інклюзивної  освіти ДНУ «Інститут модернізації змісту освіти» у 2018 році на базі інноваційних, інклюзивних закладів освіти загальної середньої освіти було започатковано ряд семінарів-практикумів, присвячених 25-річчю української наукової школи педагогіки і психології  життєтворчості.

У цьому контексті заслуговує життєтворчий досвід Великобурімського  закладу загальної середньої освіти Чорнобаївського району Черкаської області, де нещодавно пройшов Всеукраїнський науково-практичний семінар «Формування просоціальної поведінки учнів на засадах педагогіки життєтворчості».

У аспекті педагогіки життєтворчості колектив педагогів, учнів, батьків плекає національно свідомого господаря – громадянина в умовах сільської школи.

Однією із форм національно-патріотичного виховання учнів закладу загальної середньої освіти є участь у волонтерському русі, діяльність якого втілюється  через загін «Добротворець». Із листопада 2014 року  крокує на Черкащині проект «Прапор Доброчинності», який об’єднує усіх небайдужих до подій в Україні, і який  був вручений учнівському колективу школи за значні успіхи у волонтерській діяльності. Великобурімські учні згуртувалися у потужний фронт допомоги нашій армії, і роблять маленькі дива, які щодня рятують людські  життя.

Участь  учнівської молоді в соціальній і життєвій практиці сприяє вихованню добротворців-патріотів, здатних до визначення своєї життєвої траєкторії у гармонії із суспільством та з собою.

Учасники семінару заслухали виступ Л.М. Упир, директора Великобурімського закладу загальної середньої освіти на тему «Формування просоціальної поведінки учнів в життєтворчому просторі школи»,  В.І. Кириченко, старший науковий співробітник Інституту проблем виховання НАПН України, кандидата педагогічних наук звернув увагу на «Сучасні домінанти у формуванні просоціальної поведінки учнів», І.Г. Єрмаков, завідувач сектору ДНУ «Інститут  модернізації змісту освіти», кандидат історичних наук акцентував увагу на «Життєві пріоритети нової української школи», а М.С. Бондар, методист РМК відділу освіти Чорнобаївської райдержадміністрації підготувала доповідь на тему «Партнерство – запорука успіху».

Із величезним інтересом була сприйнята публіцистична вистава «Станьмо ангелами Землі», яку запропонувала екологічна агітбригада учнів «Екос».

 

Життєтворчі добровкази

 

Школа повинна бути життєвим закладом і спілкою, а не залишалась нерадісним місцем одних лише розумових екзерцицій (Памфіл Юркевич).

Школа майбутнього повинна дати  державі чесну людину, яка живе за заповідями Христа, господаря, який любить справу, біля якого поставила доля, працівника, який любить своє поле, зацікавлений в його розквіті, бажає знайти і вміє шукати для цього знання (Тимофій Лубенець).

Чим глибша  прірва між різними  типами знань, потрібними для життя  і тими, що подаються школою, тим менший вплив школи на майбутнє життя учнів (Софія Русова).

Колектив дітей не готується до майбутнього життя, а уже живе.

Тут особистість виступає у новій позиції вихователя – вона не об’єкт виховного впливу, а його носій – суб’єкт (Антон Макаренко).

Виховання розгортається якнайширша у світі проблема – проблема життя, як творчості (Лев Виготський).

Життя – це проблема, яку повинні розв’язувати ми (Хосе Ортега – і – Гассет).

 

Опитування щодо веб-сайту

[fcb id=’1′ align=’left’][/fcb]

×