Музейна педагогіка як шлях задоволення освітніх потреб сучасної молоді

 

Серед всесвітньо відомих іменинників квітня чільне місце належить видатному Українцеві, письменнику й громадському діячу, Герою України  Олесю Терентійовичу Гончару.

«До 100-річчя від дня народження Майстра Слова у столичній спеціалізованій школі №76 з поглибленим вивченням української мови та літератури, яка вже десять років носить його ім‘я, відбулось чудове літературно-музичне свято»,- поділився враженнями від заходу його безпосередній учасник  Іван Єрмаков, завідувач сектору Інституту модернізації змісту освіти, кандидат історичних наук. – «На святі побували імениті гості: Руслан Найда, скульптор і графік, чоловік онучки Олеся Гончара Лесі; Андрій Мельничук, заслужений журналіст України; Євген Букета – лауреат Міжнародної премії імені Олеся Гончара, а також випускники школи,батьки, вчителі, учні 5-11 класів. Зауважу, що серед запрошених були і випускники навчального закладу, екскурсоводи зразкового музею Олеся Гончара – Оксана Люти та Дар‘я Карпенко».

Про шкільний літературний музей  Іван Гнатович згадав не випадково. Десять років тому, з нагоди 90-річчя від дня народження письменника, його відкрили  спільними зусиллями вчительського та батьківського колективів, родини письменника, особливо дружини  Валентини Данилівни Гончар. Нині це надзвичайно цінна, єдина не лише в Україні, але й у світі, скарбниця багатогранної літературної творчості видатного митця, яка діє як важливий центр навчально-виховної роботи.

«Саме тут проходять уроки літератури, історії, зустрічі з цікавими людьми, семінари для вчителів та класних керівників Святошинського району, міста Києва з питань використання музейної педагогіки, конкурси, тематичні та оглядові екскурсії тощо. В музеї вчителі-словесники, історії та вчителі початкових класів проводять уроки позакласного читання за творами Олеся Гончара, уроки історії, а також позаурочні заходи: науково-практичні конференції, літературні свята, зустрічі з письменниками, відомими громадськими діячами, а також дружиною митця Валентиною.

У день народження Олеся Терентійовича в музеї урочисто вручають шкільну премію імені О.Гончара в 4-х номінаціях»,- розповідає Людмила Йосипівна Рубан, заступник директора з навчально-виховної роботи, вчитель української мови та літератури СШ№76, заслужений учитель України. Досвід використання музейної педагогіки вчителями цього навчального закладу у викладанні предметів українознавчого циклу направду унікальний. Попри те, що на вивчення творчого доробку Олеся Гончара шкільною програмою відводиться всього три години у 8-му та п‘ять годин в 11-му класі, знайомитись із творчістю митця діти починають вже у початковій школі. Учителі школи з власної ініціативи склали програму уроків позакласного читання, серію виховних заходів та уроків за творами Олеся Гончара та об‘єднали їх в альманах «Мистецтво покликане облагороджувати душі людські». Літературна спадщина письменника – предмет активної пошуково-дослідницької роботи учнів школи. Матеріали музею активно використовуються старшокласниками при написанні наукових робіт, які неодноразово ставали переможцями конкурсу Малої Академії Наук «Дослідник». Щорічно упродовж березня-квітня в музеї проводяться виховні заходи-звіти про пошуково-дослідницьку роботу за творами Олеся Гончара.

Автор «Собору» вів послідовну, непоступливу боротьбу за Україну, за самосвідомість українського народу. Слово і думка, позиція і вчинки Гончара останніх десятиліть ХХ століття – це духовна підготовка 1 грудня 1991 року. Своєю активною громадською діяльністю Олесь Гончар наблизив здобуття Україною статусу незалежної держави, правічну мрію кожного українця. Тому музейна педагогіка, щирим пропагандистом якої є вчительський колектив спеціалізованої школи з поглибленим вивченням української мови та літератури №76 імені Олеся Гончара міста Києва, направду сприяє формуванню моральних якостей, високих духовних цінностей учнів і вихованню громадянської позиції сучасної шкільної молоді.

 

Опитування щодо веб-сайту

[fcb id=’1′ align=’left’][/fcb]

×