Експериментальна робота в системі професійної освіти України

 

Нині 11 закладів професійної (професійно-технічної) освіти України працюють у режимі експерименту всеукраїнського рівня. Днями в  Президії Національної академії педагогічних наук України відбулось засідання комісії з професійної педагогіки, психології та змісту професійної (професійно-технічної) освіти Науково-методичної ради з питань освіти МОН України за участі представників експериментальної роботи під головуванням академіка Неллі Ничкало. Організаційну роботу з проведення заходу здійснювали Департамент професійної освіти МОН України та ДНУ «Інститут модернізації змісту освіти». На засіданні було заслухано результати експериментальної роботи всеукраїнського рівня, що здійснюється на базі закладів професійної (професійно-технічної) освіти в 14 регіонах України.

Зауважимо, що науково-методичний супровід експериментальної роботи забезпечує Інститут модернізації змісту освіти, а наукове керівництво – Інститут професійно-технічної освіти НАПН України.

Присутніх на заході щиро привітав президент НАПН України Василь Кремень. За творчі здобутки в експериментальній діяльності з проблем професійної підготовки кваліфікованих робітників грамотами НАПН України нагороджено найактивніших організаторів даної ділянки роботи.

Під час засідання звітувалися про проведену експериментальну роботу:

– Березівське вище професійне училище Одеського національного політехнічного університету «Система підготовки кваліфікованих робітників сфери послуг в умовах євроінтеграційних процесів»;

– Державний навчальний заклад «Одеське вище професійне училище торгівлі та технологій харчування» «Створення інформаційно-освітнього середовища у професійно-технічному навчальному закладі торгівлі та технологій харчування»;

– Навчально-науковий центр професійно-технічної освіти НАПН України «Технологія проектного навчання у професійній підготовці кваліфікованих робітників автотранспортної галузі»;

– Державний професійно-технічний навчальний заклад  «Роменське вище професійне училище» Сумської області «Відкрите професійне навчання населення на модульно –  компетентнісній основі»;

– Державний навчальний заклад «Одеський центр професійно-технічної освіти» «Технологія забезпечення доступності освітнього простору професійно-технічного навчального закладу для учнів з порушеннями слуху»;

– Кам’янський професійний ліцей Дніпропетровської області «Формування енергоефективної компетентності майбутніх кваліфікованих робітників будівельного профілю на основі проектних технологій»;

– Державний навчальний заклад «Дніпропетровський центр професійно-технічної освіти туристичного сервісу» «Підготовка кваліфікованих робітників з професій:«Квітникар», «Декоратор вітрин», «Флорист» з використанням технології дистанційного навчання»;

– Державний навчальний заклад «Криворізький центр професійної освіти металургії та машинобудування» «Створення електронних навчальних ресурсів для професійної підготовки майбутніх кваліфікованих робітників машинобудівної галузі»;

– Вище професійне училище № 25 м. Хмельницького «Формування кар’єрної компетентності майбутніх фахівців у професійно-технічному навчальному закладі»;

– Колківське вище професійне училище Волинської області «Організаційно-педагогічні умови створення і функціонування Центру професійної кар’єри у професійно-технічному навчальному закладі».

Із презентаціями майбутніх тем експериментальної роботи виступили: Володимир Артюшенко (Золотівський професійний ліцей Луганської області); Тетяна Лазарєва (державний навчальний заклад «Шосткинський центр професійно-технічної освіти» Сумської області); Сергій Шпак (Білоцерківський професійний ліцей Київської області); Василь Селізар (державний навчальний заклад «Вище професійне училище № 11 м. Хмельницького»).

У підсумках заходу Тетяна Пятничук, начальник відділу наукового та навчально-методичного забезпечення змісту професійної освіти наголосила, що експериментальна робота на базі закладів професійної (професійно-технічної) освіти сприяє: дистанційному навчанню, формує кар’єрну, підприємницьку компетентність учнів, уможливлює створення інформаційно-освітнього середовища, навчання учнів в умовах євроінтеграційних процесів, формуванню професійної компетентності майбутніх кваліфікованих робітників і спрямована на зростання економіки та конкурентоспроможності виробництва.

Опитування щодо веб-сайту
Якою інформацію на сайті, Ви найчастіше користуєтесь?
Ваш варіант
Якими розділами, на вашу думку, варто доповнити сайт Інституту?
Чи зручно Вам отримувати інформацію про діяльність інституту та оновлення нормативної бази через соціальні мережі?
Які фактори важливі для Вас у роботі веб-сайту?
Ваш варіант
4. Будь ласка, залиште Ваші коментарі, зауваження, пропозиції, спрямовані на поліпшення роботи веб-сайту.
×