Круглий стіл з питань формування культури здорового харчування учнів

 

23 січня 2018 року в Міністерстві освіти і науки України за участі й підтримки Інституту модернізації змісту освіти відбувся круглий стіл з питань формування культури здорового харчування та свідомого споживчого вибору учнів нової української школи.

В обговоренні цього важливого питання взяли участь учителі, керівники шкіл, батьки, експерти та представники відомих компаній – виробники молочних продуктів: «Данон», «PepsiCo», «Лакталіс», «Пат Бель Шостка». Сім років поспіль вони підтримують ініціативи щодо підвищення обізнаності учнів, батьків та вчителів із питань раціонального харчування, свідомого споживання та здорового способу життя через впровадження проекту «Три молочні продукти на день». Зауважимо, що його ініційовано Інститутом інформаційних технологій і засобів навчання НАПН України спільно з Асоціацією «Український клуб аграрного бізнесу».

Учасників круглого столу привітала Наталія Бєскова, заступник директора департаменту загальної середньої та дошкільної освіти МОН України. Вона зазначила, що курс за вибором «Ми обираємо здорове харчування» створений  у контексті свідомого підходу суспільства до основ споживання та концепції споживчої освіти, що була розроблена в Україні ще у 2008 році. Нині здоров’язбережувальна компетентність учня є однією з ключових  складових Нової української школи і спрямована на формування раціональної свідомої споживчої поведінки, здорового способу життя, раціонального харчування  дитини.

Роман Гладковський,  головний спеціаліст МОН України, у своєму виступі наголосив, що життєздатність будь-якого проекту залежить від соціальної значимості його для суспільства, а також від ініціативи та небайдужості тих, хто реалізує нові напрямки освітньої діяльності. Він подякував  за підтримку виробникам, що були присутні на обговоренні успіхів і досягнень з питань формування основ раціонального харчування, керівникам педагогічних колективів та представникам батьківської громади м. Ірпінь, які на практиці долучаються до питань свідомого вибору продуктів харчування.

Ніна Кільдій, керівник відділу тестувань «Науково-дослідницького центру незалежних споживчих експертиз «Тест», зазначила, що «харчування є ключовим фактором впливу на здоров’я людини. Саме склад продуктів, їх правильний вибір, поєднання складових компонентів у  раціоні учня становить основу здоров’я людини, його майбутнього довголіття. Навіть заміна виробниками складників молочних продуктів може призвести до шкідливого впливу на організм, тому учням і дорослим важливо знати компонентний склад товарів, які вони купують у магазинах та споживають щодня».

Олена Дубовик, заступник директора ІМЗО, підкреслила, що реалізація принципу дитиноцентризму,  який  на практиці має забезпечувати потреби й інтереси кожного учня, можлива при ефективному використанні всіх успішних дослідницьких проектів, освітніх  програм, тощо. Впровадження проекту «Три молочні продукти на день» – це лише невелика, але важлива частина формування життєвих компетенцій, пов’язаних зі здатністю і бажанням дотримуватись здорового способу життя,  які потрібні учням для успішної самореалізації у житті.

Обговорення досягнень багаторічної роботи учасниками проекту відбулося навколо таких важливих тем, як створення сприятливого освітнього середовища для учнів,  навчально-методичного забезпечення та залучення батьків до активної участі у діяльності освітнього закладу. Щоденна робота з учнями за апробованими навчальними програмами, окремими навчальними траєкторіями та індивідуальними планами, організація традиційних конкурсів, фестивалів, свят, індивідуальних дослідницьких проектів, спрямована на виховання свідомого ставлення до харчування, здорового способу життя та свідомого споживчого вибору.

Учителі та керівники закладів загальної середньої освіти м. Київ поділились досвідом інтегрування тем курсу «Ми обираємо здорове харчування» в предмети інваріантної частини (основи здоров’я, фізичне та трудове виховання). Так, Олена Чинок, директор гімназії «Гармонія», репрезентуючи досвід із питань інтергування знань, розповіла про облаштування  території «Я – сам», де діти навчаються обирати й готувати страви, створюють скульптурні й архітектурні твори, пов’язані з харчуванням. У школі – дитсадку «Лісова казка» та гімназії «Апогей» вже багато років на основі уроків відбуваються конкурси та фестивалі, що присвячені формуванню споживчої культури, проводиться просвітницька робота з батьками. Спеціалізована школа № 181 ім. І. Кудрі та ЗОШ № 2 м. Вишневе започатковували проект і проводять традиційні тематичні свята, вечірки, ділові ігри, майстер-класи, екскурсії до супермаркетів та на виробництво, які впливають на формування норм і поведінки здорового харчування. Педагоги висловили побажання продовжувати партнерство між виробниками молочних продуктів та навчальними закладами, щоб зміцнювати культуру здорового харчування дітей, починаючи з початкової освіти.

Представники освітньої батьківської ради міста Ірпінь, підтримали поширення ідей здорового харчування серед батьків та необхідність їхнього активного залучення до цієї роботи.

Важливим акцентом круглого столу стало просвітництво щодо споживання молочних продуктів з боку виробників. Адже (дані Всесвітньої організації охорони здоров’я) в Україні населення споживає молока на 13% менше світової норми, що призводить до недостачі кальцію та інших важливих мікроелементів в організмі. Натомість українці споживають на 11% більше цукру та солі, що є шкідливим. Тому виробники молочних продуктів заклали в основу просвітницької роботи філософію тривалості життя та якості споживання й об’єднали свої зусилля у проекті «Три молочні продукти на день», а учасники отримали флаєр «Тарілка здорового харчування», розроблений МОЗ України.

Академік Валерій Биков, директор Інституту інформаційних технологій і засобів навчання НАПН України, вручив подяки активістам проекту і, завершуючи роботу круглого столу, зазначив: «Молоді українці та їхні батьки мають жити та розвиватись у здоровому середовищі, зокрема, уміти робити свій споживчий вибір на користь якісної продукції, орієнтуватись у відкритому середовищі та широкому полі інформації. У цьому сенсі зв’язок освіти та виробництва є неоціненним. При цьому використання всіх можливостей сучасного інформаційного простору сприятиме поширенню важливої, необхідної інформації, що стане підґрунтям здорової нації».

Опитування щодо веб-сайту

[fcb id=’1′ align=’left’][/fcb]

×