Інноваційні технології для Нової української школи

 

Сучасні діти за своїм інтелектуальним потенціалом стоять на щабель вище від своїх сучасників, які навчались в українській школі зразка 2000-го року. Як стверджують учені, IQнинішніх школярів становить 130 одиниць, а не 100 , зафіксованих 15 років тому. Відтак українська  шкільна освіта вже сьогодні має базуватись на нових інформаційно-комунікаційних технологіях та нових освітніх моделях, без яких неможливо реалізувати освітню реформу загалом та Концепцію  Нової української школи, як одну з найважливіших її складових.

Про це йшлося на семінарі-практикумі, організованому відділом цифрової освіти та ІКТ Інституту модернізації змісту освіти для освітян Чернігівщини, які виявили бажання познайомитись із новими розробками українських та зарубіжних ІТ-компаній в царині педагогічних технологій.

Модератор заходу Вікторія Косик, начальник відділу цифрової освіти та ІКТ, познайомила присутніх із головними спікерами семінару. Зокрема, охоче зголосились продемонструвати в дії свої найперспективніші розробки для сучасної української школи ТОВ EdProм. Львів, ТОВ « Київська енергетична агенція», видавництво «Розумники» та ПрАТ «ЛИТЕР».

Гостей та колег  привітав Юрій Завалевський, виконувач обов‘язки директора ІМЗО. Він підкреслив, що інформаційно технології назавжди увійшли в життя наших дітей, учителів та навчальних закладів. Вони роблять навчання сучасним, цікавим, спонукають дітей до активного пізнання світу.

«На базі Інституту модернізації змісту освіти невдовзі запрацює сучаснаелектронна платформа , де проходитимуть апробацію всі новітні педагогічні інформаційні технології та проекти, відбуватиметься обмін досвідом та ідеями»,- поділився гарною новиною з присутніми керівник наукової установи.

Ми позбавимо наших дітей майбутнього, якщо сьогодні будемо продовжувати навчати їх так, як учора. Таким був головний меседж виступу Оксани Мельник, кандидата педагогічних наук, старшого наукового співробітника ІМЗО. Вона детально зупинилась на електронних освітніх ресурсах, якими вже зараз користуються українські вчителі. На їх думку, ЕОР підвищують ефективність уроків на 84 відсотків. Вони стали незамінними помічниками і педагогам, і учням у підготовці та проведенні занять, роблять їх цікавими , значно економлять час тощо.

Начальник відділу цифрової освіти та ІКТ Інституту Вікторія Косик познайомила присутніх із комплексним електронним освітнім ресурсом – платформою MOZAIK таmozaBook – інноваційним ПЗ для інтерактивної панелі чи дошки, які схвально зустрінуті педагогами та нині почали активно впроваджуватися в Україні. МozaBook урізноманітнює інструментарій для сучасного учителя за рахунок численних ілюстраційних, анімаційних і творчих презентаційних можливостей. Видовищні інтерактивні елементи і вбудовані додатки призначені для розвитку навичок, проведення дослідів і ілюстрування, пробуджують зацікавленість учнів і допомагають їм в більш легкому засвоєнні навчального матеріалу. Також було продемонстровано унікальний прилад, який став би в нагоді кожній школі – повноцінну цифрову міні-лабораторію Лабдиск, здатну швидко й точно вимірювати температуру, вологість, освітлення, рівень шуму тощо.

Новітні електронні ресурси мотивують дітей до навчання. «Навчити не можна, можна тільки навчатися» – від цієї аксіоми відштовхувався у своїй презентації Володимир Безрученко, керівник електронного освітнього проекту «E-schools»  (ТОВ « Київська енергетична асоціація»).  Цей проект вже успішно впроваджується в навчальних закладах України, які на безоплатній основі отримали платформу для створення багатофункціонального сайту з майданчиком для комунікацій між вчителями, батьками та учнями, підтримку електронних журналів і щоденників, систему прозорих електронних платежів, технічну підтримку користувачів. Крім того, компанія проводить навчання вчителів роботі з сервісами  «E-schools» .

За офіційними даними,  93 школи середньої освіти України активно використовують для організації освітнього процесу інформаційний сервіс «SMARTKIDS», розроблений видавництвом «Розумники». «Неофіційно ж цим сервісом, який вміщує 13 тисяч інтерактивних завдань з різних галузей пізнання, вже скористались більше 300 шкіл»,- розповіла Тетяна Даніліна, вчитель-тренер видавництва. Фахівець детально зупинилась на перевагах сервісу, провела практичне заняття з його використання на інтерактивній дошці.

Сучасну педагогічну технологію «Клас змішаного навчання» презентував учасникам семінару Ігор Ситнік, директор ПрАТ «ЛИТЕР». Ця технологія пропонує абсолютно нову організаційну культуру класної роботи і процесу навчання в цілому. Завдяки їй відбувається перехід від моделі Вчитель –лектор до моделі Вчитель –ментор, тьютор, наставник. Технологія реалізується через використання інтерактивних дощокіз короткофокусуючим проектором та дисплеїв SMARTBoard, які комплектуються найсучаснішим програмним забезпеченням.

У підсумку роботи семінару його учасники отримали сертифікати від Edpro.

 

Опитування щодо веб-сайту

[fcb id=’1′ align=’left’][/fcb]

×