Всеукраїнський науково-практичний семінар на Закарпатті

Із травня 2012 по грудень 2017 року тривала дослідно – експериментальна робота  всеукраїнського рівня за темою «Формування світогляду дошкільників засобами художнього слова в інтегрованому освітньому просторі закладу дошкільної освіти». До експерименту долучились заклади дошкільної освіти № 47, 67 м. Краматорська Донецької області, № 23 м. Мукачева Закарпатської області та НВК №1 м. Рівне. Дитсадки № 39 і 40 Луганська вибули з експерименту, оскільки опинилися на тимчасово непідконтрольній Україні території.

Днями на Закарпатті відбувся дводенний Всеукраїнський науково-практичний семінар за темою «Створення умов для формування світогляду дошкільників засобами художнього слова у полікультурному середовищі». Спільну організацію заходу взяли на себе Інститут модернізації змісту освіти, Закарпатський інститут післядипломної педагогічної освіти за сприяння Департаменту освіти і науки Закарпатської обласної державної адміністрації та за участі Управління освіти і науки, молоді та спорту виконавчого комітету Мукачівської міської ради.

 До Ужгорода та Мукачева приїхали учасники згаданої вище дослідно-експериментальної роботи з Донецької, Закарпатської, Рівненської областей, а також методисти з дошкільної освіти управлінь/відділів освіти районних державних адміністрацій Закарпаття, викладачі й студенти закладів вищої освіти, представники видавництв навчальної літератури.

«Перший день освітяни працювали у пленарному режимі на базі Закарпатського ІППО. Сопкова Г. І., директор Департаменту освіти і науки Закарпатської ОДА, ознайомила зібрання із станом та перспективами розвитку дошкільної освіти в регіоні.

Науковий керівник експерименту Гавриш Н. В., доктор педагогічних наук, професор, узагальнила результати дослідно-експериментальної роботи, поінформувала присутніх про теоретичні, науково-методичні, науково-практичні здобутки 5-річного експериментального дослідження.

 Главацька Ю. В., методист вищої категорії ІМЗО, проілюструвала навчально-методичні напрацювання учасників експерименту, презентувала розроблений та виданий із грифами і схваленнями МОН України  програмно-методичний  супровід освітнього процесу закладів дошкільної освіти із застосуванням художнього слова», – розповіла про перебіг семінару Олена Низковська, науковий співробітник ІМЗО. Як координатор дослідно-експериментальної роботи, вона у своєму виступі  детально зупинилась на загальних результатах і проміжних підсумках на кожному з етапів експерименту в контексті його програми та відповідності Концепції розвитку медіаосвіти в Україні та вручила Подяки ІМЗО науковому керівнику, відповідальним виконавцям і регіональним координаторам даної дослідно-експериментальної роботи.

Відповідальні виконавці та регіональні координатори експерименту: Кіндрат І. Р., вихователь-методист НВК 3№ 1 м. Рівного, кандидат педагогічних наук, Безсонова О. К., директор ЗДО № 67 м. Краматорська Донецької області, Плосконна М. В., директор ЗДО № 47 м. Краматорська Донецької області, Барна Х. В., доцент кафедри дошкільної освіти Мукачівського державного університету, кандидат педагогічних наук,  спираючись на досвід педагогічних колективів експериментальних навчальних закладів, розкрили основні інноваційні підходи до оптимізації процесу формування дитячого світогляду із застосуванням художнього слова.

Розвивально-виховний потенціал усної народної творчості та авторської літератури для дітей, шляхи його використання в освітній роботі з формування національної ідентичності та цілісного світогляду дошкільників у поліетнічному, полікультурному середовищі Закарпаття були у центрі уваги виступів фахівців Закарпатського ІППО: Ходанич Л. П., завідувача кафедри педагогіки і психології, кандидата педагогічних наук, доцента, Рего Г. І., доцента кафедри педагогіки і психології, кандидата педагогічних наук, Романчак О. О., методиста кабінету методики дошкільної та початкової освіти. Принагідно присутнім було презентовано вагомий доробок обласної методичної служби: регіональну програму з міжкультурної освіти дітей дошкільного віку «Український віночок. Закарпаття» у комплексі з методичними рекомендаціями до неї «Пізнаємо рідний край разом».

Емоційно-ціннісне осмислення заявленої теми семінару посилили відвідування Закарпатського музею народної архітектури та побуту і прослухана там тематична лекція.

 Упродовж другого дня відбулися перегляди та аналіз фрагментів освітньої роботи з дітьми різних вікових категорій. Педагоги ЗДО № 23 м. Мукачева (Шкирта О. Б.. Гуранич О. Є., Бережна В. Г.) провели спеціальні заняття з вихованцями другої молодшої, середньої й старшої груп на основі чи з використанням літературних творів. У Мукачівському НВК № 10 учасники семінару були долучені до авторських майстер-класів від Кіндрат І. Р. та Безсонової О. К. із застосування інтелектуальних та асоціативних карт як способу планування освітньої роботи педагога і засобу розвитку світогляду вихованців, а також  на ознайомлення з деякими інноваційними прийомами опрацювання літературних творів з дітьми. Такий практичний блок програми семінару наочно підтвердив висунуту перед початком експерименту гіпотезу щодо прямої залежності ефективності формування дитячої свідомості від грамотно вибудованої системи освітньої роботи з літературними творами в інтегрованому освітньому просторі дошкільного закладу. Начальник  управління освіти і науки, молоді та спорту виконавчого комітету Мукачівської міської ради Кришинець-Андялошій К. О. узагальнила досвід роботи закладів дошкільної освіти м. Мукачева з упровадження інноваційних технологій в освітній процес.

Учасники отримали диск із записами усіх виступів і презентацій за програмою семінару.

Опитування щодо веб-сайту

[fcb id=’1′ align=’left’][/fcb]

×