Тільки 2,2 відсотка вихованців закладів інтернатного типу звернулись до Національної дитячої «гарячої лінії» за допомогою

 

Одним з найважливіших завдань держави є захист прав дітей. Особливої уваги потребують діти, які з різних причин навчаються і виховуються, часто при живих батьках, в навчальних закладах інтернатного типу. З огляду на актуальність цього питання у суспільстві, днями у  Міністерстві освіти і науки України відбувся Всеукраїнський семiнар за результатами дослiдження «Вивчення обізнаності дітей, які перебувають у навчальних закладах інтернатного типу щодо діяльності Національної дитячої «гарячої лінії» та їх доступу до її послуг, з окремою увагою до гендерно зумовленого насильства».

Зауважимо, що дитяча «гаряча лінія», яка з 2013 року діє за номером 0 800 500 225, відкрита у Міжнародному жіночому правозахисному центрі «Ла Страда-Україна». Дзвінки на неї – безкоштовні з усіх телефонних пристроїв (стаціонарних і мобільних) на всій території України. До фахівців Центру звертаються і маленькі українці, щоб отримати підтримку й пораду у вирішенні їх проблем, і батьки, вчителі та вихователі, аби проконсультуватись щодо порушення прав дітей.

До обговорення теми семінару долучились представники Міністерства освіти і науки України, ГО «Ла Страда-Україна», НАПН України, Інституту модернізації змісту освіти, інших державних інституцій.

Відкрив захід Юрій Кононенко, директор департаменту загальної середньої та дошкільної освіти МОН України.

Катерина Левченко, президентка ГО «Ла Страда Україна» познайомила присутніх із результатами дослідження, проведеного громадською організацією в середовищі вихованців інтернатів.

Оприлюднена громадською діячкою статистика не може не хвилювати. Отримані дані свідчать, що 70 % дітей готові до прийняття допомоги, що є показником розвитку дитячої особистості, інтелектуальних, вікових, гендерних та емоційних особливостей дитини. Понад 94 відсотків дітей мають доступ до телефонів. Проте за допомогою на дитячу гарячу лінію звернулося всього 2,2 % дітей із закладів освіти інтернатного типу. Основні причини звернення – труднощі в спілкуванні з однолітками, приниження з боку інших учнів, труднощі в особистому житті, потреба в спілкуванні, проблеми з вчителями. Викликає тривогу, що 30 відсотків дітей взагалі не бажають ні з ким обговорювати свої проблеми, 17,5 – соромляться це роботи, а лише 14,5 % звертаються з проблемами до психолога та 80 % – до батьків. Це підтверджує те, що абсолютна більшість дітей, які перебувають в інтернатах, не є сиротами, а мають батьків.

Колега пані Левченко Альона Кривуляк, директорка департаменту Національних «гарячих» ліній, поділилася досвідом консультування вихованців ЗОІТ безпосередньо через дитячу «гарячу лінію», надала практичні рекомендації щодо покращення доступу дітей до її послуг.

Віталій Панок, директор Українського науково-методичного центру практичної психології та соціальної роботи НАПН України, розповів присутнім про роботу практичного психолога та соціального педагога з учнями закладів освіти інтернатного типу.

Вікторія Мельничук, завідувачка сектору соціально-педагогічної роботи відділу психологічного супроводу та соціально-педагогічної роботи ІМЗО, поінформувала присутніх діяльність психологічної служби системи освіти щодо гендерно зумовленого насильства.

Участь в обговоренні теми семінару взяли також Валентина Михайленко, заступник керівника Управління – керівник відділу з питань дотримання прав дитини Уповноваженого Верховної Ради України з прав людини, та Володимир Вовк, заступник директора Департаменту захисту прав дітей та усиновлення – начальник відділу соціального захисту дітей Міністерства соціальної політики України.

Підбила підсумки семінару та надала рекомендації щодо подальшої діяльності закладів освіти інтернатного типу Ніна Березіна, головний спеціаліст відділу позашкільної освіти, виховної роботи та захисту прав дитини Департаменту професійно-технічної освіти МОН України.


Опитування щодо веб-сайту
Якою інформацію на сайті, Ви найчастіше користуєтесь?
Ваш варіант
Якими розділами, на вашу думку, варто доповнити сайт Інституту?
Чи зручно Вам отримувати інформацію про діяльність інституту та оновлення нормативної бази через соціальні мережі?
Які фактори важливі для Вас у роботі веб-сайту?
Ваш варіант
4. Будь ласка, залиште Ваші коментарі, зауваження, пропозиції, спрямовані на поліпшення роботи веб-сайту.
×