Сутність і пріоритети виховної системи «Школа філософії серця»

За ініціативи ДНУ «Інститут модернізації змісту освіти» та відділу освіти Чорнобаївської районної державної адміністрації Черкаської області 27 листопада 2017 року на базі Москаленківського навчально-виховного комплексу “Дошкільний навчальний заклад – загальноосвітня школа І-ІІІ ступенів” відбувся районний науково-практичний семінар «Виховання ціннісних орієнтирів учнівської молоді у контексті виховної системи «Школа філософії серця».

У процесі творення нової української школи зростає значення пошуку ціннісно-смислових орієнтирів плекання дитини як творця і проектувальника свого життя на засадах філософії серця Григорія Савича Сковороди, 295 річчя з дня народження якого відзначає Україна. Саме тому в епіцентрі заходу були філософські і життєтворчі засади Григорія Сковороди, Памфіла Юркевича, Тараса Шевченка – великих земляків-світочів.

Учасники семінару – директори і заступники директорів загальноосвітніх закладів району, всебічно обговорили сутність і пріоритети виховної системи «Школи філософії серця» в концепції Нової української школи, яку презентували В. А. Кузько, директор Москаленківського НВК, та  заступник директора Ускучакова С. І.  Методист районного методичного кабінету Бондар М. С. презентувала прогностичний проект «Земними шляхами –  до духовного» (до 300 – річчя з дня народження Г. С. Сковороди, 2022р).

Автори виховної системи «Школи філософії серця» зосередили увагу на таких завданнях, як усвідомлення дитиною духовної сутності через філософію серця; забезпечення єдності розумового, морального і духовного розвитку у сучасній школі; залучення до виховного процесу родини, старійшин села, представників громадськості; освоєння духовних цінностей та ідеалів, соціальних і життєвих проектів, авторських програм, які допомагають пізнати свій духовний шлях.

Завідувач сектору ДНУ «Інституту модернізації змісту освіти» кандидат історичних наук І. Г. Єрмаков підкреслив, що для освіти головне поле творчості – це серце молодої людини, дитини. Серця дітей – це своєрідні висоти, які за будь-яких обставин віддавати не можна. У контексті викликів ХХІ «філософія серця» потребує нового розуміння, освоєння ціннісних вимірів серця, духосфери та ноосфери, глибшого усвідомлення щляхів подолання екзистеційного (смислового) вакууму у вихованні.

Присутні на семінарі  взяли активну участь у роботі педагогічних майстерень – засіданні клубу « Шляхи батьківської любові» ( керівник Ускучакова С. І.), занятті в «Школі гречності» (Саратин Л. А.), уроці духовності «Образ серця у вічній книзі буття» (священник отець Іоан).

На заході була також презентована Програма інноваційного розвитку Кловського ліцею № 77 м. Києва (автор – директор закладу І. Б. Співакова). Про роль і місце музейної педагогіки у виховній системі говорила у своєму виступі керівник музею історії даного ліцею Начкебія Н. А.

Стрижневою домінантою семінару була максима : «Знання без серця не окрилюють людину, а обтяжують. Знання, які не пройшли через серце, стають злими, без добрих справ і помислів вони знецінюють життєві смисли».


Опитування щодо веб-сайту
Якою інформацію на сайті, Ви найчастіше користуєтесь?
Ваш варіант
Якими розділами, на вашу думку, варто доповнити сайт Інституту?
Чи зручно Вам отримувати інформацію про діяльність інституту та оновлення нормативної бази через соціальні мережі?
Які фактори важливі для Вас у роботі веб-сайту?
Ваш варіант
4. Будь ласка, залиште Ваші коментарі, зауваження, пропозиції, спрямовані на поліпшення роботи веб-сайту.
×