Сутність і пріоритети виховної системи «Школа філософії серця»

За ініціативи ДНУ «Інститут модернізації змісту освіти» та відділу освіти Чорнобаївської районної державної адміністрації Черкаської області 27 листопада 2017 року на базі Москаленківського навчально-виховного комплексу “Дошкільний навчальний заклад – загальноосвітня школа І-ІІІ ступенів” відбувся районний науково-практичний семінар «Виховання ціннісних орієнтирів учнівської молоді у контексті виховної системи «Школа філософії серця».

У процесі творення нової української школи зростає значення пошуку ціннісно-смислових орієнтирів плекання дитини як творця і проектувальника свого життя на засадах філософії серця Григорія Савича Сковороди, 295 річчя з дня народження якого відзначає Україна. Саме тому в епіцентрі заходу були філософські і життєтворчі засади Григорія Сковороди, Памфіла Юркевича, Тараса Шевченка – великих земляків-світочів.

Учасники семінару – директори і заступники директорів загальноосвітніх закладів району, всебічно обговорили сутність і пріоритети виховної системи «Школи філософії серця» в концепції Нової української школи, яку презентували В. А. Кузько, директор Москаленківського НВК, та  заступник директора Ускучакова С. І.  Методист районного методичного кабінету Бондар М. С. презентувала прогностичний проект «Земними шляхами –  до духовного» (до 300 – річчя з дня народження Г. С. Сковороди, 2022р).

Автори виховної системи «Школи філософії серця» зосередили увагу на таких завданнях, як усвідомлення дитиною духовної сутності через філософію серця; забезпечення єдності розумового, морального і духовного розвитку у сучасній школі; залучення до виховного процесу родини, старійшин села, представників громадськості; освоєння духовних цінностей та ідеалів, соціальних і життєвих проектів, авторських програм, які допомагають пізнати свій духовний шлях.

Завідувач сектору ДНУ «Інституту модернізації змісту освіти» кандидат історичних наук І. Г. Єрмаков підкреслив, що для освіти головне поле творчості – це серце молодої людини, дитини. Серця дітей – це своєрідні висоти, які за будь-яких обставин віддавати не можна. У контексті викликів ХХІ «філософія серця» потребує нового розуміння, освоєння ціннісних вимірів серця, духосфери та ноосфери, глибшого усвідомлення щляхів подолання екзистеційного (смислового) вакууму у вихованні.

Присутні на семінарі  взяли активну участь у роботі педагогічних майстерень – засіданні клубу « Шляхи батьківської любові» ( керівник Ускучакова С. І.), занятті в «Школі гречності» (Саратин Л. А.), уроці духовності «Образ серця у вічній книзі буття» (священник отець Іоан).

На заході була також презентована Програма інноваційного розвитку Кловського ліцею № 77 м. Києва (автор – директор закладу І. Б. Співакова). Про роль і місце музейної педагогіки у виховній системі говорила у своєму виступі керівник музею історії даного ліцею Начкебія Н. А.

Стрижневою домінантою семінару була максима : «Знання без серця не окрилюють людину, а обтяжують. Знання, які не пройшли через серце, стають злими, без добрих справ і помислів вони знецінюють життєві смисли».

Опитування щодо веб-сайту

[fcb id=’1′ align=’left’][/fcb]

×