Підсумкова конференція «Через школу до громади: навчання культурі миру і толерантності для раннього попередження конфліктів» в Ірпіні

У час реформ та докорінних змін в освіті важливу роль має співпраця учнів, вчителів та батьків у розбудові Нової української школи. У  вересні 2016 року стартував Всеукраїнський проект «Розвиток соціальної згуртованості суб’єктів освітнього процесу», до якого долучились 160 навчальних закладів з усіх областей країни. Він покликаний активно впроваджувати та пропагувати педагогіку партнерства на спільних цінностях, взаємодовірі та співпраці задля створення комфортного та безпечного середовища для дітей.

У рамках даного проекту 12-14 липня у місті Ірпінь на базі «Конференц-Хол «Ірпінь» відбулась підсумкова конференція «Через школу до громади: навчання культурі миру і толерантності для раннього попередження конфліктів». Її організував Інформаційно-дослідний центр «Інтеграція та розвиток» за підтримки Міністерства освіти і науки України, Інституту модернізації змісту освіти та Посольства Королівства Нідерландів в Україні.

 Учасників заходу привітав Юрій Кононенко, директор департаменту загальної середньої та дошкільної освіти МОН України. Він наголосив, що через Нову українську школу потрібно виховувати різні компетентності: соціальну, громадянську, культуру спілкування та взаємодії.

Оксана Макаренко, радник Міністра освіти і науки України, запросила присутніх до співпраці в рамках Нової української школи.

«Я у своєму виступі підкреслила, що  реформування освіти передбачає модернізацію змісту загальної середньої освіти, що має ґрунтуватися на компетентнісних підходах до навчання, необхідних сучасному учню для успішної самореалізації в суспільстві». Колега Галина Коломоєць, науковий співробітник сектору наукового та навчально-методичного забезпечення змісту громадянської, суспільної та технологічної освіти ІМЗО та координатор проекту познайомила присутніх із етапами його реалізації та запропонувала кейси кращих практик»,- розповіла Неля Михайловська, начальник відділу наукового та навчально-методичного забезпечення змісту загальної середньої освіти в Новій українській школі Інституту модернізації змісту освіти.

У пленарному засіданні конференції взяли участь Ірина Брунова-Калісецька, виконавчий директор ІДЦ «Інтеграція та розвиток», Людмила Біленко, старша співробітниця Політичного департаменту, Програми «МАТРА» та Фонду захисту прав людини (HUMAN RIGHTS FUND) Посольства Королівства Нідерландів, Йуана Бйорна Уле, заступник голови місії Посольства Королівства Норвегії, Катерина Гладка, співробітниця проектів Офісу Верховного комісара у справах національних меншин ОБСЄ в Україні.

Про проект «Через школу до громади: навчання культурі миру й толерантності для раннього попередження конфліктів» Інформаційно-дослідного центру «Інтеграція та розвиток» цікаво доповіла Маргарита Араджионі, керівник проекту, яка представила нові підходи до проведення батьківських зборів, які були розроблені педагогами-учасниками тренінгів.

 «Розвиток роботи з дорослими в Україні» презентував Олег Смирнов, Голова національного офісу Представництва DVV International.

Конференція запам‘ятається її учасникам низкою ворк-шопів від тренерів та партнерів, а також жвавим обміном досвідом роботи педагогів із різних регіонів України. За три дні було проведено 6 двогодинних робочих заходів, під час кожного з них працювало 4 різнопланові локації.

Дуже сподобався динамічний і цікавий майстер-клас «Взаємостосунки батьків і підлітків. Діалог поколінь». Класні керівники із Маріуполя Наталя Кірпіченко, Марина Літвін, Юлія Покатілова та Світлана Чупіка спільно із методистом метод центру відділу освіти міської ради Антоніною Кошкер продемонстрували колегам найрезультативніші методи та форми роботи з батьками.

Як проводять батьківські збори на Київщині – про це йшлось у презентаціях Оксани Карпенко («Емоції позитивні та негативні») та Оксани Матвєєвї («Педагогіка партнерства: у пошуках взаєморозуміння»). Практичні завдання, які виконували всі учасники заходу, склали до своєї методичної «скарбниці».

Альона Дмитерко, Вадим Федоров, Ольга Бойко та Олена Трапезнікова поділились досвідом проведення батьківських зборів на Херсонщині. Через творче та креативне розкриття тем «Вплив сімейного виховання на розвиток особистості дитини», «Чужинці серед нас» та «Інструменти ефективної взаємодії класного керівника і батьків» тренери донесли необхідність використання інноваційних методів, медіа-засобів у роботі з батьками.

Тема «Освіта у сфері прав людини й права людини у сфері освіти» була цікаво розкрита Кирилом Єкимовим, який не тільки розширив теоретичну обізнаність із наданої проблеми, а й надав практичні рекомендації щодо розповсюдження знань із цієї теми у навчальних закладах, представивши всі необхідні матеріали.

Останній день конференції розпочався  із зустрічі з педагогами Аллою Вознюк та Іриною Вороною, які зосередили увагу на  питанні «Педагогіка партнерства як основа соціальної згуртованості суб’єктів освітнього процесу» та представили кейси кращих практик. Захід був насичений обговоренням теоретичних аспектів і кейсів практичного спрямування.

На пленарному засіданні за підсумками конференції виступила з доповіддю-презентацією Айя Туна (Латвія) з теми «Школа як центр громади – досвід Латвії». Зауважимо, що проект «Школа – громада» реалізується у Латвії з 2009 року та має багато позитивних результатів. Школа стала місцем зустрічі та активних дій людей, фізичним, інтелектуальним та соціальним ресурсом суспільства.

Опитування щодо веб-сайту

[fcb id=’1′ align=’left’][/fcb]

×