Безпека дорожнього руху: хто подбає про життя людей?

У Києві під патронатом українського уряду та парламенту відбувся Перший міжнародний конгрес із питань реформування системи управління безпеки дорожнього руху під гаслом «Безпека на дорогах України заради життя людини». До участі в ньому долучились органи державної влади, громадські організації, представники ділових, наукових, експертних кіл, фінансових, інвестиційних та дипломатичних інституцій, засобів масової інформації. Міжнародні структури представляли експерти Світового банку, ЄІБ, ЄБРР та ЄС.

«За даними Всесвітньої організації охорони здоров’я дорожньо-транспортний травматизм наразі є однією з найбільших проблем охорони здоров’я та, за прогнозами, у 2030 році ДТП може стати однією з основних п’яти причин смертей людей у світі.

В Україні смертність та травмованість внаслідок ДТП є однією з найвищих у європейському регіоні, а рівень організації безпеки дорожнього руху залишається вкрай низьким.

За останні шість років в Україні (2011-2016 рр.) зареєстровано близько 170 тис. ДТП з постраждалими, у яких загинуло 26,5 тис. та травмовано 209 тис. осіб.  У 2016 році зафіксовано ріст кількості ДТП на 11,6 % та травмованих у них осіб на 1,5 % порівняно з 2015 роком. Особливо тривожним  є те, що понад 43 % загиблих у ДТП у 2016 році – пішоходи та велосипедисти. Значне занепокоєння викликає те, що за останній  6-річний період на дорогах України загинуло 1,4 тис. дітей віком до 18 років, а ДТП  в Україні є першою за поширеністю причиною смерті молоді у віці від 15 до 24 років та другою за поширеністю причиною смерті дітей віком від 5 до 14 років.

Велика кількість ДТП та постраждалих від ДТП також впливає на економіку та сферу охорони здоров’я України. За розрахунками експертів Світового банку, соціально-економічні втрати України від дорожньо-транспортного травматизму оцінюються в 4,5 млрд доларів США на рік, що складає приблизно 3,4 відсотка валового внутрішнього продукту (в розрахунках 2014 року), включаючи матеріальні витрати, пов’язані з пошкодженням майна та зниженням продуктивності праці, та людські втрати через серйозні травми або смерть внаслідок ДТП.

Враховуючи вищезазначене та з метою збереження життя людей необхідним є на державному рівні обговорити питання щодо зменшення рівня небезпек на дорогах України та прийняття адекватних рішень задля збереження життя людей. Цьому і був присвячений Конгрес, ініціатори якого вирішили об’єднати зусилля органів влади, громадських організацій та бізнесових структур для розробки Національної стратегії та Державної програми з підвищення рівня безпеки дорожнього руху в Україні»,- поділилась інформацією, оприлюдненою на конгресі, учасник форуму Наталя Дуброва, завідувач сектору з охорони праці та безпеки життєдіяльності Інституту модернізації змісту освіти.

Під час засідання секції № 3 «Профілактика дитячого дорожньо-транспортного травматизму» фахівець ІМЗО поінформувала присутніх про діючі нормативно-правові документи і напрацьовану навчально-методичну базу щодо профілактики дитячого дорожньо-транспортного травматизму під час навчально-виховного процесу, відповідала на численні запитання.

В інших секціях, яких загалом працювало сім, були обговорені такі важливі питання: пріоритетні напрямки роботи уряду в області безпеки дорожнього руху та зарубіжний досвід його забезпечення; економічний механізм підвищення безпеки дорожнього руху; безпека автомобільних доріг і дорожньої інфраструктури; можливості органів місцевого самоврядування в організації системи управління безпекою дорожнього руху та захист інтересів постраждалих у ДТП.

Результатом роботи Першого міжнародного конгресу стала Підсумкова резолюція щодо напрямів реформування системи управління безпеки дорожнього руху.

Опитування щодо веб-сайту

[fcb id=’1′ align=’left’][/fcb]

×