Психоаналіз у психологічному супроводі дітей та підлітків в соціальних закладах України: актуальний стан та перспективи

Досвід України та Франції у наданні психологічної допомоги у дитячих соціальних закладах обох країн став головною темою круглого столу, організованого Міжнародним Інститутом Глибинної Психології за підтримки Міжнародної Федерації Психоаналізу (м. Страсбург) та за участю Університету Ніцци – Софії-Антиполіс (м. Ніцца). Захід приурочили Дню захисту дітей та Першій україно – французській конференції з психоаналізу дітей «За закритими дверима. Психоаналітик та юний суб’єкт в координатах соціального закладу».

«Чому виникла потреба провести професійне обговорення даної проблеми за участі відомих психоаналітиків, представників державних закладів, керівників та практикуючих психологів України?  Дуже часто співробітники соціальних закладів – психологи, вихователі, медики опиняються на перетині взаємодії між дитиною, її родиною, службами опіки та піклування та іншими соціальними органами. З огляду на це виникають ситуації, що потребують фахового втручання психоаналітика, який орієнтується на внутрішній світ дитини, яка опинилась у складних життєвих обставинах. Адже психоаналіз орієнтований на суб‘єктивність та підтримку суб‘єктивності дитини», – висловила свою точку зору учасник заходу Ольга Флярковська, кандидат педагогічних наук, начальник відділу психологічного супроводу та соціально педагогічної роботи Інституту модернізації змісту освіти.

Якщо проблема назріла, її треба невідкладно вирішувати на державному рівні. У цьому переконані всі учасники дискусії, яка тривала під час круглого столу. До неї, зокрема, долучились: Світлана Уварова, доктор філософії, Президент Української Асоціації Психоаналізу та Міжнародної Федерації Психоаналізу, Микола Кулеба, Уповноважений Президента України з прав дитини Адміністрації Президента України. Серж Льосур, доктор психології, професор, викладач Університету Ніцци-Софії Антиполіс (Франція), Інна Караванова, сертифікований спеціаліст Європейської Конфедерації Психоаналітичних Психотерапій та Юлія Фещенко, в.о. директора Центру соціально-психологічної реабілітації дітей №1 Служби у справах дітей та сім’ї Виконавчого органу Київської міської державної адміністрації, Анжела Шейніч, директор школи-інтернату № 4 для слабозорих дітей.

«Фахівці висловили ряд слушних пропозицій щодо участі психоаналітиків у психологічному супровіді дітей і підлітків у соціальних закладах України. Сподіваємось, що до них обов‘язково дослухаються», – підбила підсумки «круглого столу» модератор заходу Мар‘яна Великодна, кандидат психологічних наук, старший викладач кафедри практичної психології ДВНЗ «Криворізький державний педагогічний університет».

Опитування щодо веб-сайту

[fcb id=’1′ align=’left’][/fcb]

×