Питання на часі: інформаційна безпека держави

У Києві, в Національній академії Служби безпеки України, проведено VІІІ Науково-практичну конференцію «Актуальні проблеми управління інформаційною безпекою держави». Її співорганізаторами виступили Міністерство освіти і науки України, Інститут модернізації змісту освіти, Національна академія Служби безпеки України та Науково-дослідний інститут інформатики і права Національної академії правових наук України. Серед учасників: представники Апарату Ради національної безпеки і оборони, Міністерства оборони, Міністерства внутрішніх справ, Державної прикордонної служби, Державної служби спеціального зв’язку та захисту інформації, Державного агентства з питань електронного урядування.

Упродовж заходу учасники розглянули комплекс актуальних проблем управління інформаційною безпекою держави в сучасних умовах, обговорили чимало змістовних доповідей, присвячених технічним аспектам дотримання інформаційної безпеки та протидії ворожій експансії. Зазначалося, що гарантування інформаційної безпеки є основою зміцнення суверенітету нашої держави й розвитку сучасного суспільства, яке зможе протидіяти інформаційним загрозам на різних рівнях: державному, діловому, приватному.

«На сучасному етапі розвитку цивілізації інформація відіграє ключову роль у функціонуванні суспільних і державних інститутів і в житті кожної конкретної людини», – наголосив у вітальному слові в.о. директора ДНУ «Інститут модернізації змісту освіти» Володимир Ткаченко.

У центрі обговорення став Указ Президента України щодо блокування низки інформаційних ресурсів, зокрема, соціальних мереж країни-агресора. Якщо у суспільстві рішення глави держави викликало неоднозначну реакцію, то науковців об’єднала інша думка. Зокрема, наголошувалося, що головною зброєю українського суспільства у боротьбі з пропагандою є розвиток критичного мислення та усвідомлення, що інформація, отримана у соцмережах або навіть у ЗМІ, може не відповідати дійсності. Сформувати і розвинути таке розуміння – стратегічне завдання освітньої галузі.

«У Концепції Нової української школи, яка нині активно впроваджується у процесі реформування української освіти, чітко визначено обов’язковість формування інформаційно-цифрової компетентності, вміння застосовувати інформаційно-комунікативні технології для створення, пошуку, обробки, обміну інформації», – додав Володимир Ткаченко. За його словами, у профільному відділі ІМЗО займаються пошуком шляхів підвищення безпеки користування школярами мережею інтернет.

У рекомендаціях науково-практичної конференції учасники констатували, що «застосування країною-агресором щодо України технологій гібридної війни, насамперед в інформаційній сфері, сформувало нові виклики й загрози інформаційній безпеці держави. Саме проти України та інших європейських країн Російська Федерація використовує найновіші технології інформаційно-психологічного впливу на свідомість громадян, спрямовані на розпалювання національної й релігійної ворожнечі, зміну конституційного ладу насильницьким шляхом, порушення суверенітету і територіальної цілісності». І хоча в Україні прийнято низку нормативно-правових актів стратегічного рівня з питань захисту національних інтересів в інформаційній сфері, актуальною потребою залишається їх реалізація в сучасних умовах.

Фотоматеріали сайту Національної академії Служби безпеки України: http://academy.ssu.gov.ua/

 

Опитування щодо веб-сайту

[fcb id=’1′ align=’left’][/fcb]

×