За крок до фіналу: у Києві проведено установчий семінар для журі конкурсу «Учитель року»

21 лютого у приміщенні Національної академії педагогічних наук України проведено установчий семінар для членів фахових журі заключного туру всеукраїнського конкурсу «Учитель року – 2017». Другий рік поспіль такий інструктаж для журі організовують Інститут модернізації змісту освіти та Інститут педагогіки НАПН України. Цьогоріч обговорювали проведення конкурсних змагань у контексті прийнятої Концепції Нової української школи, а також розглядали виховні акценти та етичну складову професійної компетентності педагога.

Учителі-конкурсанти – це носії змін, стверджує заступник директора з науково-експериментальної роботи Інституту педагогіки НАПН України Тетяна Засєкіна. За її словами, участь у конкурсі «Учитель року» підтверджує бажання кожного педагога не лише реалізувати власні професійні амбіції, а й оновити, осучаснити зміст освіти. «Учитель року» дає можливість конкурсантам побачити більш широку перспективу, оскільки упродовж усіх етапів змагань відбувається обмін досвідом, а кращі його зразки поширюються на всю Україну, зазначила Тетяна Миколаївна.

– Наразі триває процес оновлення навчальних програм для базової школи (5-9 класи). І вже незабаром із прийняттям Закону «Про освіту» учителю буде надано право самостійно розробляти навчальні програми. Тому відкриті онлайн-дискусії, які відбуваються сьогодні, для кожного вчителя є своєрідною «спробою пера» аргументувати та відстоювати свої пропозиції, – говорить вона. – Діяльність учителя має бути спрямована на вміння розробляти власні навчальні програми. Й невипадково до конкурсних випробувань введено аналіз підручника.

Думку про вчителя – носія ідеї Нової української школи продовжила Оксана Онопрієнко, завідувач лабораторії початкової освіти Інституту педагогіки НАПН України.

– Девіз Нової української школи: «Не конкуренція, а співпраця в педагогічних спільнотах – основа успіху під час проведення реформ», повною мірою стосується й конкурсу «Учитель року», – зазначила науковець. Йдеться насамперед про інтегрованість змісту на основі ключових компетентностей та зміну підходів до контролю й оцінювання результатів навчання.

Виховні акценти сучасного уроку окреслила Жанна Петрочко, заступник директора з науково-експериментальної роботи Інституту проблем виховання НАПН України. «Не можна втратити людини духовної, моральної, якій притаманні милосердя, щирість, віра у добро, толерантність, патріотизм. Важливо сьогодні формувати у дітей креативне, критичне та піклувальне мислення», – наголосила вона під час виступу.

Про умови проведення всеукраїнського конкурсу «Учитель року – 2017» розповіла методист відділу з проведення масових заходів Інституту модернізації змісту освіти Олена Артеменко.

– Головний принцип Конкурсу «Учитель року» – відкритість і прозорість. А журі несе персональну відповідальність за прийняті рішення, – пояснила вона. – Цьогорічний конкурс має низку особливостей. «Практична робота» передбачатиме демонстрацію учасниками умінь виконувати практичні завдання у межах свого предмету, а «Навчальний проект» потребуватиме визначення проблематики та розроблення технологічної карти. Завданням нового випробування «Експертиза підручника» є перевірка уміння вчителів аналізувати навчальний та науково-методичний апарат підручника й аргументувати свою думку.

Нагадаємо, що в 2017 році Конкурс проводиться у чотирьох номінаціях. Відбірковий та фінальний етапи змагань триватимуть з 21 до 28 квітня. У Вінниці змагатимуться переможці обласного туру в номінації «Біологія», у Житомирі – «Музичне мистецтво», у Хмельницькому – «Інформатика», у Тернополі – «Початкова освіта».

Додатково: http://old.mon.gov.ua/ua/about-ministry/normative/6875- Наказ МОН України від 15.02.2017 № 238 «Про проведення третього (заключного) туру всеукраїнського конкурсу «Учитель року – 2017»

Опитування щодо веб-сайту

[fcb id=’1′ align=’left’][/fcb]

×