«НubSchool – школа з європейським рівнем якості освіти»

Майбутня доля України в багатьох питаннях сьогодні вирішується на Донбасі. З огляду на це, цьогоріч на Донеччині стартував проект щодо організації опорних шкіл, покликаних стати зразковими для інших навчальних закладів, бути по-справжньому передовими, прогресивними, виховувати творців нової України, надавати освітні послуги, що задовольняли б потреби дітей, батьків, об’єднаної територіальної громади, держави.

Із 24 по 28 жовтня 2016 р. у м. Слов’янськ Донецької області відбулася ІІ cесія курсів підвищення кваліфікації «НubSchool – школа з європейським рівнем якості освіти», організована Донецьким обласним інститутом післядипломної педагогічної освіти з ініціативи та за підтримки Департаменту освіти і науки Донецької облдержадміністрації. До участі у курсах були долучені педагогічні працівники опорних шкіл Донецької області: директори, заступники директорів із навчально-виховної та виховної роботи, учителі початкових класів, української мови та літератури, історії та правознавства, учителі математики, хімії, біології, інформатики та викладачі курсів духовно-морального спрямування.

Слухачі курсів відвідували надзвичайно актуальні, практико орієнтовані заняття: воркшопи, майстер-класи, тренінги, ІКТ-майстерні, дискусії, цікаві зустрічі та багато іншого.

Зокрема, директори опорних шкіл та їхні заступники з навчально- виховної та виховної роботи брали участь у дискусійному клубі «Децентралізація в освіті», за круглим столом обговорювали проблеми «Освітні округи громад: концепції розвитку», розробляли кейс документів опорної школи.

Одним із головних завдань педагогічних колективів опорних шкіл на сучасному етапі є збереження та зміцнення здоров’я дітей, їхніх батьків та вчителів; формування позитивної мотивації до здорового способу життя. Ці питання практично реалізовувались під час тренінгу «Сучасні здоров’язбережувальні технології у навчально-виховному процесі опорної школи».

Незвичайною була програма курсів для вчителів початкових класів, адже кілька по-справжньому новаторських занять із педагогами провела Оксенчук Н.В., директор Департаменту освіти і науки Донецької облдержадміністрації. Учасники курсів познайомилися з американською та литовською системами початкової освіти, з інноваційними технологіями навчання дітей у початковій школі: «гостре письмо», «читання від тексту до букви» Я. Чепіги, кооперативне навчання, проектна робота, тематично- інтегровані уроки тощо. Цикл тренінгів було присвячено формуванню фінансової грамотності дітей та їхніх батьків.

Учителі-предметники основної школи опановували сучасні ефективні технології навчання, визначали власний «методичний маршрут» на основі аналізу потреб і можливостей свого освітнього закладу та пріоритетів своєї діяльності.

Справжнім відкриттям для педагогів став тренінг із розвитку професійних навичок «G-Suite – інструмент неформальної освіти педагогів»,  який провів Артем Герман, завідувач сектору розвитку мислення, спілкування та співробітництва відділу неформальної та інформальної освіта для дорослих Інституту модернізації змісту освіти.

У рамках занять вчителі ознайомилися з інструментами G-Suite (GoogleAppsfor Education) для створення безпечного освітнього простору навчального закладу. Практична частина тренінгу передбачала роботу з інструментами Google, а саме формами, презентаціями, таблицями, календарем тощо. Особливу увагу приділили опануванню інструмента Classroom, як засобу створення навчального контента у віртуальному класі. Одним із засобів для мережевої взаємодії та комунікації закладу (опорної школи) із філіями, учнями та батьками було запропоновано обрати G-Suite. Усі учасники дійшли спільної думки щодо необхідності використання хмаро-орієнтованого навчання.

Під час практичних занять із програмування у вільному інтегрованому середовищі вчителі познайомилися із середовищем програмування Lazarus, його перевагами та можливістю використання на уроках інформатики та ін. Під час інформаційного практикуму «Проблема емоційного вигорання в контексті розвитку професійної компетентності педагога» учителі визначали причини й ознаки синдрому вигорання, обговорювали ефективні шляхи його подолання; вправлялися у проведенні заходів щодо профілактики стресів у педагогічному середовищі., сприяли формуванню навичок психогігієни в повсякденному житті.

Протягом роботи курсів учасники долучилися до участі у ІІ обласній науково-практичній конференції з теми «Досягнення та виклики національно-патріотичного виховання в регіоні».

ІІ cесію курсів підвищення кваліфікації для педагогічних працівників опорних шкіл області завершено. Попереду – уточнення стратегії розвитку кожної окремої опорної школи на найближчі роки, розробка інших концептуальних документів та їх захист.

Опитування щодо веб-сайту

[fcb id=’1′ align=’left’][/fcb]

×