Названо переможців ІІІ Всеукраїнського конкурсу «ЕКОклас» -2016

image_pdfimage_print

 

17 квітня 2016 року у Києві відбулася церемонія нагородження кращих сімейних та учнівських колективів, що отримали звання «ЕКОкласна родина» та «ЕКОкласний колектив»-2016 у рамках ІІІ Всеукраїнського конкурсу екологічних проектів «ЕКОклас» -2016.

Цьогоріч у «ЕКОкласі» – 2016 взяли участь більше 300 проектів, виконавцями яких були учнівські та сімейні колективи, творчі учнівські об’єднання загальноосвітніх та позашкільних навчальних закладів України.

Конкурс проводиться з листопада 2015 по квітень 2016 року торгівельною мережею «Фокстрот. Техніка для дому» спільно з Інститутом модернізації змісту освіти та Національним еколого-натуралістичним центром учнівської молоді.

Метою конкурсу є формування та розвиток екологічної культури школярів із залученням вчителів, вихователів, батьків і громадськості; об’єднання різних поколінь у практичній діяльності для поліпшення стану навколишнього середовища та мінімізації негативного впливу людини на довкілля.

Серед основних завдань конкурсу:

– привернення уваги учнів до екологічних проблем своєї батьківщини, заохочення ровесників до практичної діяльності з метою поліпшення стану місцевого навколишнього середовища, розвиток навичок проектної діяльності;

– розширення поля екологічної діяльності вчителів із учнями та вихованцями, підвищення мотивації до удосконалення позакласної роботи у сфері екологічного виховання учнівської молоді;

– підвищення значення та розвиток родинного виховання у дітей, їх дбайливе ставлення до рідного краю; зменшення впливу побуту родини на природу; зміцнення знань та формування навичок щодо енергоощадливості, енергозбереження в родині, формування родинних цінностей;

Умови проведення конкурсу передбачали участь представлених проектів у номінаціях «ЕКОкласний колектив» та «ЕКОкласна сім‘я».

Кращими проектами зазначених номінацій було визначено:

– проект «Моя щаслива планета» учнів 4-б класу Криворізької загальноосвітньої школи І-ІІІ ступенів № 122,м. Кривий Ріг, Дніпропетровська обл.; керівник проекту- Олена Валентинівна Непомняща, класний керівник 4-б класу, вчитель початкових класів; у даному проекті реалізовано трендову модель споживання – шерингову економіку; його зміст: щоб планета не перетворилася на смітник, перше, що може зробити кожен, – це зменшити кількість відходів і дати «друге життя» старим речам; школярі провели дослідження вдома разом з батьками щодо джерел засмічення і шляхів зменшення кількості відходів;

– проект «Жива криниця» учнів та їхніх батьки, вчителів, працівників Троїцької ЗОШ І-ІІІ ступенів Попаснянської районної ради, Луганської області; реалізуючи свій проект, колектив керувався девізом: «Досліджуємо всюди, відновлюємо вчасно, усе, що потрібно, усе, що прекрасне»; проведена робота з очищення 7 джерел та обладнано одну зону відпочинку, висаджено 18 кущів квіткових рослин (іриси, тюльпани, півонії);

– проект «Скляним пляшкам – інше життя» учнів 10 класу ЗОШ І-ІІІ ст. с. Боровичі, членів гуртка “Юний еколог” села Боровичі Маневицького району, що на Волині; керівник проекту Аршулік Надія Павлівна, вчитель біології та хімії ЗОШ І-ІІІ ст. с. Боровичі; скляні пляшки забруднюють воду річки Стир, яка протікає через с. Боровичі Маневицького району Волинської обл., та становлять складову частину сміття, яке забруднює територію населеного пункту; «юні екологи» не тільки очистили територію села та води річки від скляних пляшок, а й показали можливості їх використання в житті: наприклад, додаткові стіни будинку змуровані з використанням скляних пляшок, дозволяють зберегти тепло у будинку в зимовий період, це своєрідна повітряна подушка; такий спосіб утеплення невеличкого будинку може бути поширений по всій країні: і дешево, і тепло;

– проект «Перша енергоплантація мого села. Як самому виростити біопаливо для опалювання власного будинку»: учасники – родина Белай: батько Володимир, донька Ганна, сини Володимир та Андрій ,які мешкають у селі Вишнювате, що Розівському районі на  Запоріжжі; досить суттєве збільшення вартості і дефіцит вугілля змушують для опалювання власних будинків мешканців села, як паливо, використовувати дрова; різке збільшення попиту на деревину для опалювання приватних будинків призвело до масової вирубки на дрова лісів, лісосмуг і чагарників; родина Белай також використовує для опалення будинку дрова, які вирощує на власній енергетичній плантації, для якої використовують не придатну для сільськогосподарського виробництва заболочену ділянку, розташовану поруч з їхнім будинком; щороку родина здійснює озеленення свого села, висаджуючи сотню-другу,  пагонів звичайної верби для наступного використання її деревини у якості відновлюваного біопалива.

Також умовами конкурсу було передбачено заохочувальні етапи. Команди-лауреати заохочувального етапу були визначені шляхом голосування користувачів соціальної мережі facebook та онлайн обговорення представлених екологічних проектів на конкурс «ЕКОклас».

Конкурсантами представлені надзвичайно потужні та креативні проекти: фасад будинку, утеплений скляними пляшками; смарагдова сукня з поліетиленових пакетів; ніжно-блакитні намиста з пластикових пляшок; «футбольний» ландшафтний дизайн з кришечок; 300 пар валянок в АТО; лайфхак екранування від електромагнітного випромінювання в домашніх умовах та багато інших цікавинок.

Наталія Вяткіна, директор Інституту модернізації змісту освіти МОН України, зауважила на церемонії нагородження, що III Всеукраїнський конкурс екологічних проектів «ЕКОклас» став справжнім проявом фантазії та екокреативу. Він є надзвичайно корисний для усіх: довкілля,  громади, для дитини та родини, для шкільного колективу.

Дізнатися детальніше про переможців III Всеукраїнського конкурсу екологічних проектів «ЕКОклас» та їхні проекти можна за посиланням: http://www.foxtrot.com.ua/pages/ecoclass-pr/1279


Опитування щодо веб-сайту
Якою інформацію на сайті, Ви найчастіше користуєтесь?
Ваш варіант
Якими розділами, на вашу думку, варто доповнити сайт Інституту?
Чи зручно Вам отримувати інформацію про діяльність інституту та оновлення нормативної бази через соціальні мережі?
Які фактори важливі для Вас у роботі веб-сайту?
Ваш варіант
4. Будь ласка, залиште Ваші коментарі, зауваження, пропозиції, спрямовані на поліпшення роботи веб-сайту.
×