У Рівному відбувся науково – методичний семінар

 

У Рівному, на базі Інституту післядипломної педагогічної освіти, навчальних закладів області спільно з Інститутом модернізації  змісту освіти  проведено семінар із теми «Науково-методичний супровід дослідно-експериментальної роботи у навчальному закладі в умовах створення інноваційного освітнього простору регіону».

У заході брали участь члени Науково-методичної комісії з питань інноваційної освітньої діяльності та дослідно-експериментальної роботи з проблем виховання, розвитку дітей та учнівської молоді Науково-методичної ради з питань освіти МОН України, керівники експериментальних навчальних закладів всеукраїнського та регіонального рівнів, завідувачі та методисти районних, міських методичних кабінетів; науково-педагогічні та педагогічні працівники області.

Учасників семінару привітали Андрій Лавренчук, в.о. ректора Рівненського ОІППО, та Святослав Сидорук, начальник відділу загальної середньої та дошкільної освіти управління освіти і науки Рівненської обласної державної адміністрації.

Андрій Лавренчук, відкриваючи теоретико-методологічний блок семінару, зупинився на ролі Рівненського обласного інституту післядипломної педагогічної освіти у формуванні інноваційного освітнього простору регіону та зосередив увагу на базових функціях закладу щодо поширення новаторського руху з післядипломної освіти, науково-методичного супроводу здійснення дистанційного навчання та інклюзивної освіти, а також окреслив пріоритети створення інноваційної платформи змін у експериментальному навчальному закладі.

Іван Бех, академік, доктор психологічних наук, директор Інституту проблем виховання НАПН України,  презентував власну наукову концепцію виховання патріотизму як базової якості громадянина української держави, пріоритетом якої є накопичення духовно морального, громадянського, та військово-патріотичного виховного впливу на особистість.

Проблему зміни формату діяльності методичних служб, їх роль як ресурсних центрів підвищення кваліфікації в умовах децентралізації підняли Світлана Кириленко, к. п. н., начальник відділу дослідження підготовки вчителів  ІМЗО  МОН України, та Надія Мельник, к. п. н., проректор із науково-методичної роботи Рівненського ОІППО.

Основні пріоритети сучасної науки освіти педагогіки та напрями реформаційних змін  для оновлення ідей науково-педагогічних досліджень у системі освіти регіону висвітлила Тетяна Гавлітіна, к. п. н., проректор із наукової роботи Рівненського ОІППО.                                                              

  Важливість ролі науково-методичної ради в організації і проведенні дослідно-експериментальної роботи розкрила Ольга Кіян, к. п. н., старший науковий співробітник відділу дослідження підготовки вчителів   ІМЗО МОН України.

Проблему дослідно-експериментальної діяльності педагогів щодо створення виховної системи сучасної української школи, зокрема, її науково-практичні основи висвітлила Ніна Гавриш, завідувач кабінету виховної роботи, позашкільної освіти, захисту прав дитини, дисциплін художньо-естетичного циклу  та фізичного виховання Рівненського ОІППО.

Наталія Давидюк, к. п. н., методист кабінету виховної роботи, позашкільної освіти, захисту прав дитини, дисциплін художньо-естетичного циклу  та фізичного виховання Рівненського ОІППО, ознайомила учасників семінару із сучасними підходами до науково орієнтованої освіти та окреслила перспективи впровадження STEM-освіти на різних освітніх рівнях.

У рефлексивному теоретико-методологічного блоці семінару працювала  «Вільна трибуна» для виступів учасників семінару, керівників експериментальних навчальних закладів та  для висновків організаторів-дорадників освіти і педагогічної науки за порушеними проблемами: післядипломна освіта та інновації: взаємодія і протидія; розвиток особистості в професійно-педагогічній діяльності:  традиції й інновації; дослідно-експериментальна діяльність: позитивний і негативний ефекти; інноваційний потенціал  навчального закладу: нововведення та застаріла, педагогічно недоцільна практика; реформа освіти: неперервність, векторність, багатоаспектність, полікультурність.

Практико-орієнтований блок семінару у формі панельної дискусії відбувся  на базі Рівненської гуманітарної гімназії та Корецького НВК «Школа І  –  ІІ ступенів-Ліцей» за темою «Реформа освіти  й  інновації у навчальному закладі: міфи чи реальність?».

Модераторами заходу були: Зоя Макарчук Зоя, директор Рівненської гуманітарної гімназії; Ніна Назарук , директор Рівненської  загальноосвітньої  школи І  –  ІІІ ступенів № 8; Вікторія Лагодюк, директор Рівненського навчально-виховного комплексу № 12; Людмила Даниш, директор Корецького навчально-виховного комплексу «Школа І  –  ІІ ступенів-Ліцей»; Оксана Рогальчук, заступник директора з НВР Корецького навчально-виховного комплексу «Школа І  –  ІІ ступенів-Ліцей». У ході дискусії піднімалися такі проблеми: формування високодуховних і патріотично вихованих керівників закладів і установ освіти; освіта та наука має стати людиноцентричною; соціальне визнання педагога, викладача, вченого; система освіти в школі і сучасність; погляди науковців на поняття «інновація»; інноваційне освітнє середовище; підготовка вчителів до реалізації  освітніх інновацій тощо.

На завершення семінару учасникам було запропоновано продовжити панельну дискусію у своїх навчальних закладах.

Опитування щодо веб-сайту

[fcb id=’1′ align=’left’][/fcb]

×