Круглий стіл “Фінансова грамотність населення”

21 жовтня 2015 року у приміщені Київської Школи Економіки за участі Університету Банківської Справи, за підтримки та безпосередньої участі Національного Банку та Міністерства освіти і науки України відбувся експертний круглий стіл за темою: “ХТО ПОВИНЕН ВІДПОВІДАТИ ЗА ФІНАНСОВУ ГРАМОТНІСТЬ У КРАЇНІ ТА ЯК ЇЇ НАЙКРАЩЕ РОЗБУДУВАТИ?”

Глобальна фінансова криза, що розпочалася в 2007 році, підкреслила важливість фінансової грамотності та засвідчила недостатній її рівень навіть у розвинутих країнах, де цим питанням опікуються досить давно.

За останні роки, в Україні, в тому числі і завдяки активній позиції ряду державних інституцій, в першу чергу Національного Банку та Міністерства освіти і науки, Університету Банківської Справи, при активній підтримці  Світового Банку та низки проектів технічної допомоги (проект FinRep USAID тощо) зроблені вагомі кроки по підвищенню фінансової грамотності, в першу чергу, учнів загальноосвітніх навчальних закладів.

Одночасно, законодавчо невизначена головна координуюча державна інституція, як і не визначений мандат інших державних інституцій, що відповідають за фінансову грамотність населення. До останнього часу значно менше ніж потрібно розгорнуті дії по суттєвому підвищенню фінансової грамотності інших, ніж учні загальноосвітніх навчальних закладів, груп населення, а саме, суддів, журналістів тощо. Найчастіше заходи з підвищення фінансової грамотності зосереджуються на підвищенні загальної культури споживачів фінансових послуг. В той же час є недостатньою фінансова просвіта щодо ризиків та вигод використання фінансових продуктів та послуг; вироблення навичок і знань щодо законних прав та юридичних обов’язків споживачів фінансових продуктів та послуг.

З метою вироблення максимально можливої спільної позиції науково-експертної спільноти, та надання відповідних рекомендацій владі (КМУ, окремим державним інституціям), експертний круглий стіл проводився за участю представників науково-експертної спільноти та державної влади (НБУ,).

Питання для обговорення:

  1. Хто зараз відповідає за фінансову грамотність в країні –  аналіз існуючої ситуації з наявністю відповідного  мандату, наявні проблеми та  перешкоди?
  2. На чому та на кого в першу чергу повинна бути зосереджена фінансова просвіта щоб досягти максимального ефекту?
  3. Які варіанти рішення щодо інституалізації процесу підвищення фінансової грамотності можливі, плюси і мінуси кожного варіанту?
  4. Який варіант із запропонованих є найкращим і чому?
  5. Що потрібно робити, в тому числі негайно, для кардинального поліпшення фінансової грамотності в країні?

В дискусії прийняли участь представники НБУ, Міністерства освіти та науки, Фонду гарантування вкладів фізичних осіб, Міністерства Фінансів, МЕРТ, ДКЦПФР, Держфінпослуг, міжнародних організацій тощо. Матеріали низки виступаючих на круглому столі наведені нижче.

Перелік презентацій:

  1. Інформування громадськості та підвищення фінансової грамотності громадян, А.Оленчик.
  2. Курс «Фінансова грамотність»: досягнення, проблемні питання та завдання на майбутнє, Н. Забуга.
  3. Матеріали до круглого столу: “Хто повинен відповідати за фінансову грамотність у країні та як її найкраще розбудувати”, Н. Бондаренко.
  4. Хто зараз відповідає за фінансову грамотність у країні: аналіз існуючої ситуації, наявні проблеми та перешкоди, Т. Гірченко.
  5. Хто повинен відповідати за фінансову грамотність у країні та як її найкраще розбудувати, В. Крилова.
Опитування щодо веб-сайту

[fcb id=’1′ align=’left’][/fcb]

×